ظرفیت پارکینگ‌های شهرداری اصفهان به ۱۰ هزار واحد می‌رسد

رئیس اداره هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به افزایش ظرفیت پارکینگ‌های این کلان‌شهر، گفت: مجموع ظرفیت پارکینگ‌های اصفهان به ۹۹۰۰ واحد می‌رسد.

مجید عموچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ظرفیت پارکینگ‌های سطح شهر اصفهان، اظهار کرد: شهرداری اصفهان ۴۵ پارکینگ در سطح شهر دارد که در حال حاضر ظرفیت این پارکینگ‌ها ۹۵۵۴ جای پارک است و از این تعداد ۵۱۸۴ واحد جای پارک در پارکینگ‌های طبقاتی شهر قرار دارد.

وی با اشاره به پارکینگ‌های زیرسطحی و روباز، افزود: از فضای پارک‌های طبقاتی، ۱۶۰۵ واحد در پارکینگ‌های زیرسطحی وجود دارد و ۲۷۶۵ پارکینگ‌های روباز شهرداری اصفهان است که بیشتر در نواحی گردشگری همچون صفه و ناژوان مستقر شده است.

رئیس اداره هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به تعداد کل پارکینگ‌های سطح استان، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۱ پارکینگ طبقاتی در سطح شهر اصفهان وجود دارد که با توجه به هزینه بالای تملک زمین برای احداث پارکینگ، رویکرد شهرداری استفاده از ظرفیت زیرین خیابان‌های شهر است.

وی تصریح کرد: تاکنون شش پارکینگ زیرسطحی شامل باغ گلدسته، خواجه نظام، سجاد، فرشادی، لاهور و آیت‌الله خراسانی در اصفهان احداث شده است و در آخرین اقدام، پارکینگ زیرسطحی خیابان توحید با ظرفیت ۳۳۰ جای پارک خودرو در حال احداث است که پس از تکمیل و بهره‌برداری، ظرفیت پارکینگ‌های شهرداری را به ۹۹۰۰ واحد می‌رساند.

عموچی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم عملیات احداث پارکینگ زیرسطحی خیابان توحید تا پایان سال جاری به اتمام برسد، ادامه داد: پارکینگ سنبلستان واقع در خیابان عبدالرزاق نیز تا پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد تا ۳۵۰ جای پارک خودرو به ظرفیت شهر اضافه کند.

وی تاکید کرد: اگر چه به طور مطلق نمی‌توان گفت احداث پارکینگ‌ها به لحاظ ترافیکی کار درستی است، اما از نظر ساماندهی پارک حاشیه‌ای و سرویس‌دهی به کاربری‌هایی که در بخش‌های شهر به خصوص مرکز تجاری و اداری قرار دارد، این پارکینگ‌ها به تدریج راه‌اندازی شده است.

رئیس اداره هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با تاکید بر تلاش برای بهبود عملکرد سیستم حمل‌ونقل شهری این کلان‌شهر، اظهار امیدواری کرد: با توسعه حمل‌ونقل عمومی همچون مترو و بهبود عملکرد سیستم‌های اتوبوسرانی، شاهد نیاز کمتر شهروندان به استفاده از پارکینگ‌های شهر خواهیم بود.

کد خبر 613820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.