افزایش زاد و ولد در آمریکا طی دوران کرونا

شیوع بیماری کرونا تغییرات بسیاری را در زندگی بشر به وجود آورد اما آنچه برخلاف انتظار اتفاق افتاد، افزایش تولد نوزادان در بسیاری از نقاط دنیا به‌ویژه ایالات متحده آمریکا بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، رکود اقتصادی در بیشتر نقاط دنیا یکی از مهم‌ترین و مخرب‌ترین تبعات کرونا بود که کسب‌وکار بسیاری از مردم را تحت تأثیر قرار داد. از سوی دیگر، با وجود ترس مردم از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ هنگام حضور در بیمارستان‌ها و سایر مکان‌های عمومی چنین تصور می‌شد که نرخ تولد نوزادان به طور قابل‌توجهی کاهش یابد اما آنچه نتایج تحقیقات مختلف نشان داد، باعث شگفتی بسیاری از پژوهشگران و مردم شد.

نتایج مطالعات مختلف در ایالات متحده آمریکا، حاکی از افزایش چشمگیر زادوولد در این کشور بود، این در حالی بود که مردم از نظر مالی ابراز ناامنی می‌کردند. محققان دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس متوجه شدند که در ابتدای اعمال محدودیت‌های کرونایی در اوایل سال ۲۰۲۰، نرخ تولد نوزادان کاهش چشمگیری را تجربه کرد، اما افزایش زادوولد در سال ۲۰۲۱، افزایش ۴۶ هزار تولد نسبت به نرخ معمول دوران ماقبل کرونا را در پی داشت.

محققان علت این امر را در وهله نخست به مجازی‌شدن آموزش‌های دانشگاهی و سپس به ترویج کار در منزل نسبت دادند که باعث شده بود زنان متأهل زمان بیشتری برای بودن در خانه و فکر کردن به بارداری داشته باشند. محققان کالیفرنیایی در تحقیقات خود متوجه شدند که افزایش زادوولد تا پایان تابستان ۲۰۲۲ نیز ادامه داشته است و این در حالی است که پیش‌بینی می‌شد انتشار ویروس کرونا به کاهش ۵۰۰ هزاری تولد نوزادان نسبت به سال‌های قبل منجر شود.

اقتصاددانان دانشگاه کالیفرنیا نیز برای تکمیل نتیجه تحقیقات همکاران خود، کاهش هزینه‌های زنان به علت حضور بیشتر در منزل را عامل دیگری برای افزایش تولد نوزادان در کشور دانستند و چنین استدلال کردند که بسیاری از افراد و به‌ویژه کارکنان دانشگاه‌ها، شرایط بهتری را طی دوران کرونا تجربه کردند؛ همچنین سرمایه‌ها و ارزش دارایی‌های آن‌ها به طور چشمگیری افزایش یافت و همین امر انگیزه آن‌ها را برای تولد نوزادان تقویت کرد.

بدیهی است افزایش نرخ تولد نوزادان می‌تواند مزایای بسیاری را برای جوامع به دنبال داشته باشد؛ چراکه نسل جدید می‌توانند افراد پیر را تحت حمایت خود قرار دهند.

کد خبر 613819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.