اعتبار ۴ میلیاردی منطقه ۹ اصفهان برای واکاری درختان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: واکاری درختان دائم سبز، بلوط، زیتون، برگ‌بو و درختان خزان کننده با نیاز آبی پایین شامل توت و نارون با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال در سطح این منطقه در حال انجام است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: عملیات کاشت و واکاری درختان با هدف افزایش سرانه فضای سبز منطقه ۹ و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه درخت، عنصر اصلی در فضای سبز شهری و مهم‌ترین عامل توسعه پایدار محیط زیست به‌شمار می‌رود، تصریح کرد: خرید و کاشت درختان دائم سبز، بلوط، زیتون، برگ‌بو و درختان خزان کننده با نیاز آبی پایین شامل توت و نارون در سطح منطقه ۹ در حال انجام است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه عملیات واکاری درختان علاوه بر تأثیرات زیست‌محیطی باعث زیباسازی هرچه بیشتر منظر شهری خواهد شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر واکاری درختان در بلوار میانی خیابان آتشگاه در دست اقدام است و این روند همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: فضای سبز به‌ویژه درختان و درختچه‌ها به نوعی نقش فیلترکننده هوا را بر عهده دارد که با مکانیزم خود از قبیل جابه‌جایی گردوغبار جلوگیری می‌کند و با جذب دی‌اکسید کربن و آزادسازی اکسیژن، هوای تصفیه شده و سالم‌تری را در اختیار قرار می‌دهد.

کد خبر 613769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.