دیوارنگاره ۱۰۰ متری روی دیوار «۱۳ آبان» نقش بست

منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: در راستای ساماندهی مدارس، زیباسازی فضای بصری شهری متناسب با محیط و یادآوری فرهنگ مطالعه و ارتباط بیشتر دانش‌آموزان با کتاب، ۱۰۰ متر دیوارنگاره روی دیوار دبستان دخترانه ۱۳ آبان، واقع در خیابان شهید سردار حجازی اجرا شد.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دیوارنگاره به‌عنوان یک هنر محیطی می‌تواند نشاط و ساده‌زیستی را به شهروندان تزریق کند و از سوی دیگر بیانگر مفهومی است که می‌تواند در افزایش آگاهی عمومی آنها مؤثر باشد.

وی ادامه داد: اجرای دیوارنگاره روی دیوارهای شهر به‌عنوان بخشی از نماهای شهری در ایجاد آرامش بصری و تبدیل فضاهای بی‌اثر شهری به منظری زیبا و تأثیرگذار از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در راستای ساماندهی مدارس، زیباسازی فضای بصری شهری متناسب با محیط و یادآوری فرهنگ مطالعه و ارتباط بیشتر دانش‌آموزان با کتاب، به همت واحد زیباسازی این منطقه، ۱۰۰ متر دیوارنگاره روی دیوار دبستان دخترانه ۱۳ آبان واقع در خیابان شهید سردار حجازی اجرا شد.

وی با بیان اینکه هنرهای محیطی در ایجاد فضایی مطلوب و دل‌نشین در جامعه نقش مؤثری دارد، افزود: حفظ هماهنگی بین رنگ، فرم و موضوع اثر با محیط برای آرام‌سازی محیط زندگی شهروندان از اهمیت بالایی برخوردار است.

قاضی‌عسگر اضافه کرد: دیوارنگاره به‌عنوان یکی از عناصر سیما و منظر شهری علاوه بر زیباسازی و آراستگی شهر می‌تواند نقش مهمی در رساندن پیام‌های شهروندی، مذهبی و اخلاقی به شهروندان داشته باشد.

کد خبر 613756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.