جلوگیری از ورود ریزگردها مستلزم همکاری تمام دستگاه‌ها است

سرپرست شهرداری شهرکرد گفت: به منظور جلوگیری از ورود ریزگردها به شهر، باید تمام دستگاه‌ها به میدان بیایند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالصادق نجفی امروز_ شنبه سی‌ام مهرماه _ در جمع خبرنگاران با اشاره به پیگیری فرمانداری و شهرداری برای احیای دشت شهرکرد، اظهار کرد: برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی موجب شده مشکلاتی برای دشت شهرکرد ایجاد شود، به نحوی که طی دو سال اخیر با وجود بارش‌های فراوان، سفره‌های زیرزمینی پر نشده است‌.

وی افزود: برای احیای دشت شهرکرد و جلوگیری از ورود ریزگردها به شهر، باید تمام دستگاه‌ها ازجمله منابع طبیعی و امور آب استان به میدان بیایند و طرح‌ها و برنامه‌ها را اجرایی کنند.

سرپرست شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: به‌دنبال خشکسالی‌های یک دهه گذشته در استان چهارمحال‌وبختیاری و برداشت‌های بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی، بعضی دشت‌های کشاورزی استان به خصوص دشت شهرکرد با بحران و خطر خشک شدن مواجه شده است.

نجفی تصریح کرد: تلاش داریم با همکاری دستگاه‌های متولی هرچه سریع‌تر آماده‌سازی جاده تپه نورالشهدا را به اتمام برسانیم تا شهروندان بتوانند از این مکان معنوی برای برگزاری مراسم ملی و مذهبی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ۶۰۰۰ هزار اصله نهال از سال گذشته در شهرک منظریه غرس شده است، گفت: جمع‌آوری زباله و حمل‌ونقل عمومی توسط شهرداری در شهرک منظریه انجام می‌شود و تفاهم‌نامه‌ای میان اداره‌کل راه و شهرسازی، شهرداری شهرکرد و استانداری برای واگذاری شهرک منظریه به شهرداری تنظیم شده است.

کد خبر 613750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.