انزلی نیازمند اتوبوس مجهز به بالابر برای معلولان است

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی گفت: در سه سال اخیر در تلاش بودیم تا دو دستگاه اتوبوس جدید مجهز به بالابر خریداری کنیم، اما با افزایش بیش از حد قیمت اتوبوس و کمبود منبع مالی شهرداری، این اقدام میسر نشد.

شعبان جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در سال‌های گذشته هر اداره و ارگان دولتی سعی می‌کرد نابینایان و کم‌بینایان را به تناسب توانمندیشان جذب کند، اما در سال‌های اخیر این موضوع کم‌رنگ شده است و از ظرفیت این افراد در ادارات استفاده نمی‌شود.

وی افزود: نابینایان و کم‌بینایان افراد با دانش و توانمندی هستند، بنابراین از شهردار انزلی انتظار داریم از این افراد به تناسب توانمندیشان در شهرداری استفاده کند.

رئیس شورای اسلامی شهر انزلی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر، بسیاری از پیاده‌روها با موزائیک زرد رنگ فرش و خط عابر پیاده نابینایان و رمپ دسترسی مقابل مراکز مهم و پارک‌ها برای تسهیل تردد جانبازان و معلولان توسط شهرداری و با نظارت بهزیستی مناسب‌سازی شده است.

وی تصریح کرد: در سه سال اخیر در تلاش بودیم تا دو دستگاه اتوبوس جدید شهری مجهز به بالابر ویژه جانبازان و معلولان خریداری کنیم، اما با افزایش بیش از حد قیمت اتوبوس و کمبود منبع مالی شهرداری، این اقدام میسر نشد.

جعفری با بیان اینکه جامعه نباید به جانبازان، معلولان و نابینایان نگاه ترحم‌آمیز داشته باشد، تاکید کرد: معابر عمومی و مراکز مهم شهرها باید به نحوی برای جانبازان، معلولان و نابینایان مناسب‌سازی شود که این قشر از جامعه بتوانند به راحتی و بدون نیاز به ترحم و کمک دیگران در شهر تردد کنند.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 613719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.