ترین‌های هفته دهم لیگ برتر فوتبال

در هفته‌ای که سپاهان پیروزی پرگلی را مقابل تراکتور کسب کرد، این تیم بیشترین سهمیه را در جمع ترین‌های هفته داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در هفته دهم لیگ برتر از بین تیم‌های مدعی فوتبال سپاهان، پرسپولیس و گل‌گهر موفق به شکست رقبای خود شدند اما استقلال و فولاد در کسب پیروزی ناکام بودند تا از کورس بالای جدول عقب بمانند. در این هفته حساس‌ترین بازی بین سپاهان و تراکتور بود که جذاب‌ترین بازی هفته نیز از آب در آمد و در نهایت این شاگردان «مورایس» بودند که به پیروزی چهار بر دو دست یافتند.

پرسپولیس در انزلی دیداری را که گره خورده بود به لطف درخشش «لوکادیا» با سه امتیاز به پایان رساند اما استقلال در خانه نتوانست از آلومینیوم سختکوش امتیاز بگیرد تا جایگاه دومی خود را در جدول تقدیم سپاهان کرده باشد.

دیگر نتیجه مهم هفته، دومین پیروزی متوالی نساجی مقابل تیم‌های مدعی بود؛ شاگردان مطهری در این هفته در قائم‌شهر فولاد را شکست دادند تا در جدول تا رتبه پنجم بالا بیایند. گل‌گهر نیز در خانه موفق به شکست ذوب‌آهن شد تا به عنوان نزدیک‌ترین رقیب به سه مدعی اصلی، همچنان در کورس باقی بماند.

نتایج هفته دهم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

سپاهان ۴- تراکتور ۲

نساجی ۲- فولاد یک

مس کرمان ۲- صنعت نفت صفر

ملوان صفر- پرسپولیس یک

پیکان یک- هوادار یک

استقلال صفر- آلومینیوم صفر

نفت مسجدسلیمان صفر- مس رفسنجان صفر

گل‌گهر سیرجان یک- ذوب‌آهن صفر

مروری خواهیم داشت بر ترین‌های هفته دهم لیگ برتر فوتبال:

بازی هفته: سپاهان ۴- تراکتور۲

مهم‌ترین دیدار هفته دهم لیگ برتر بسیار پرگل و جذاب دنبال شد. در این دیدار که بیش از یک سوم گل‌های هفته در آن به ثمر رسید، سپاهان در یک نیمه هم سه گل زد و هم از حریف اخراجی گرفت تا کار تراکتور را در یک نیمه یک‌سره کرده باشد، هرچند در نیمه دوم تراکتور تا آستانه بازگشتی فوق‌العاده پیش رفت اما در نهایت این سپاهان بود که مانع بازگشت ۱۰ نفره تبریزی‌ها شد و یک پیروزی چهار گله را جشن گرفت.

تیم هفته: سپاهان

طلایی‌پوشان نصف‌جهان در ادامه روند خوب خود پس از تعطیلات، سومین پیروزی را در چهار بازی اخیر کسب کردند. آن‌ها مقابل یکی از تیم‌های خوب این فصل نمایش چشم‌نوازی داشتند و تیمی را به راحتی بردند که سه هفته پیش پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی شکست داده بود. سپاهان که پس از هشت هفته در خانه پیروز می‌شد با عملکردی که به خصوص در نیمه نخست بازی با تراکتور به نمایش گذاشت، نشان داد که نمی‌خواهد از کورس قهرمانی جا بماند و در این فصل با مورایس حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

 ترین‌های هفته دهم لیگ برتر فوتبال

سرمربی هفته: خوزه مورایس (سپاهان)

نبرد مربیان شاخص خارجی لیگ برتر را مورایس قاطعانه از بردیف برد. مورایس در حالی با سپاهان، تراکتورِ بردیف را شکست داد که در ابتدای فصل دیگر مربی خارجی جدید یعنی ساپینتو را هم در ورزشگاه آزادی شکست داده بود و با این برد به دومین پیروزی مقابل مربیان خارجی لیگ رسید. تغییر مهم و شجاعانه مورایس مقابل تراکتور استفاده از عیسی مرادی به جای شهریار مغانلو در نوک خط حمله بود، تغییری که به نوعی بازی را برای سپاهان در آورد و دو گل از سه گل نیمه نخست را به ثمر رساند.

دروازه‌بان هفته: حسین پورحمیدی (آلومینیوم)

دروازه‌بان آلومینیوم در جریان تساوی بدون گل تیمش مقابل استقلال روز درخشانی را پشت سر گذاشت و بارها مهاجمان زهردار استقلال را در گلزنی ناکام گذاشت. پورحمیدی در روزی که بهترین بازیکن تیمش در ورزشگاه آزادی بود اجازه نداد محبی، قایدی، مطهری و دیگر مهاجمان استقلال دروازه‌اش را باز کنند.

مدافع هفته: آرمین سهرابیان (گل‌گهر)

مدافع گل‌گهر که گل سه امتیازی این تیم را در دیدار خانگی مقابل ذوب‌آهن به ثمر رساند با عملکردی که در این بازی به نمایش گذاشت نشان داد دعوتش به مینی‌کمپ تیم ملی توسط کی‌روش بی‌دلیل نبوده است. سهرابیان در این چند بازی آخر تا توقف دوباره لیگ و آغاز اردوی تیم ملی همه تلاش خود را می‌کند تا در فهرست نهایی تیم ملی برای جام جهانی قرار بگیرد، هرچند کار سختی در پیش دارد. در این هفته رامین رضائیان زننده گل دوم سپاهان و دانیال اسماعیلی‌فر، مدافع راست پرسپولیس که پاس تک گل سه امتیازی پرسپولیس مقابل ملوان را داد نیز دیگر مدافعان برتر هفته بودند.

هافبک هفته: فرشاد احمدزاده (سپاهان)

شماره ۱۰ سپاهان در این فصل هرچند بر خلاف بازی قبل از ابتدا در ترکیب قرار نگرفته بود اما مقابل تراکتور از اواسط نیمه نخست به بازی آمد و در نهایت با دو پاس گل هنرمندانه اثر خود را در بازی ثبت کرد. احمدزاده که برابر تراکتور به جای یاسین سلمانی به عنوان هافبک وسط با بازی آمد هفته قبل نیز در آبادان پاس گل گره‌گشای سپاهان را داده بود و حالا با سه پاس گل در رتبه سوم جدول پاس گل قرار گرفته است. او در حال تبدیل شدن به یکی از مهره‌های ثابت و مورد اعتماد مورایس است و اگر فرم خوب خود را در ادامه فصل حفظ کند آماری بسیار بهتر از فصل گذشته به جای خواهد گذاشت.

 ترین‌های هفته دهم لیگ برتر فوتبال

مهاجم هفته: عیسی مرادی (سپاهان)

بهترین بازیکن هفته کسی نیست جز مهاجم جوان و گمنام تیم خوزه مورایس. حضور او در ترکیب اصلی سپاهان در حساس‌ترین بازی هفته مقابل تراکتور کمی عجیب به نظر می‌رسید اما او خیلی زود نشان داد انتخاب مورایس بی‌دلیل نبوده است و قبل از گذشت ۱۰ دقیقه از بازی گل اول خود را برای سپاهان به ثمر رساند. مرادی قبل از اینکه مصدوم شود در اواخر نیمه نخست گل دوم خود و سوم تیمش را هم وارد دروازه تراکتور کرد تا تاثیرگذارترین بازیکن در جریان پیروزی مهم سپاهان مقابل تراکتور باشد.

گل هفته‌: رامین رضائیان (سپاهان)

کاشته دیدنی دفاع راست ملی‌پوش سپاهان مقابل تراکتور، باعث شد خطای هند اخباری علاوه بر ۱۰ نفره شدن این تیم، یک گل دیگر هم برای سپاهان به همراه داشته باشد. این سومین گل رضائیان در این فصل و نخستین گل رسمی او در ورزشگاه نقش جهان بود.

این گل را در ادامه مشاهده می‌کنیم:

کد خبر 613708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.