آشنایی با تیم‌های حاضر در جام‌جهانی ۲۰۲۲ کشور هلند

تیم ملی فوتبال هلند، ملقب به «لاله‌های نارنجی» نماینده فوتبال این کشور در مسابقات بین‌المللی است که توسط اتحادیه فوتبال سلطنتی هلند اداره می‌شود و از شانس‌های اصلی قهرمانی جام جهانی ۲۰۲۲ به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال هلند نماینده فوتبال این کشور در مسابقات بین‌المللی است که توسط اتحادیه فوتبال سلطنتی هلند اداره می‌شود و یکی از اعضای کنفدراسیون فوتبال اروپا است. فدراسیون فوتبال هلند از سال ۱۹۰۵ فعالیت خود را شروع کرد؛ لاله‌های نارنجی، نارنجی‌ها و پرنده‌های هلندی ازجمله لقب‌های تیم فوتبال این کشور است.

تیم ملی فوتبال هلند از شانس‌های اصلی قهرمانی جام جهانی ۲۰۲۲ به شمار می‌رود. این تیم در کنار قطر، اکوادور و سنگال، در گروه A قرار دارد. نارنجی‌ها با داشتن بیشترین گل در مرحله مقدماتی، در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، از شانس‌های قهرمانی هستند.

هلند به چه معروف است؟

معرفی کشور هلند

هلندی کشوری کوچک در شمال‌غربی اروپا با ۱۷٫۱ میلیون نفر جمعیت است. واحد پول کشور هلند یورو است البته واحد پول هلند پیش از تبدیل به یورو، فلورن یا گیلدر هلندی بود. پایتخت این کشور شهر آمستردام است اما برای تمرکززدایی بیشتر وزارتخانه‌ها و سفارتخانه‌ها در شهر لاهه یا اطراف آن قرار دارند. بندر روتردام دومین شهر بزرگ هلند است و از نظر مساحت و تعداد اسکله‌هایی که دارد، بزرگ‌ترین بندر اروپا نیز به‌شمار می‌رود.

۲۵ درصد از زمین‌های کشور هلند پایین‌تر از سطح دریای آزاد قرار دارد و ۲۱ درصد از جمعیت آن در این مناطق زندگی می‌کنند. از معروف‌ترین لقب‌های هلند می‌توان به کشور گل لاله و سرزمین آسیاب بادی اشاره کرد. هلند در پرورش و تجارت گل مقام اول را در جهان دارد و دامداری و کشاورزی نیز از پایه‌های اقتصاد هلند محسوب می‌شود. کشتی‌سازی و صنایع شیمیایی از دیگر صنایع مادر در هلند هستند. از شرکت‌های بزرگ هلند می‌توان به فیلیپس و هاینکن اشاره کرد.

تیم ملی فوتبال هلند - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

تاریخچه فوتبال در هلند

تیم ملی فوتبال هلند نماینده فوتبال هلند در مسابقات بین‌المللی است که توسط اتحادیه فوتبال سلطنتی هلند اداره می‌شود که یکی از اعضای کنفدراسیون فوتبال اروپا است. فدراسیون فوتبال کشور هلند از سال ۱۹۰۵ فعالیت خود را شروع کرد. لاله‌های نارنجی، نارنجی‌ها و پرنده‌های هلندی از جمله لقب‌های تیم فوتبال هلند است. تیم ملی فوتبال هلند از شانس‌های اصلی قهرمانی جام جهانی ۲۰۲۲ است. این تیم در کنار قطر، اکوادور و سنگال، در گروه A قرار دارد.

تیم ملی فوتبال هلند در ۳۰ آوریل ۱۹۰۵ اولین بازی بین‌المللی خود را مقابل تیم ملی فوتبال بلژیک در آنتورپ انجام داد. در این تقابل بازیکنان توسط یک کمیسیون پنج نفره از اتحادیه فوتبال هلند انتخاب شدند. در بین سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ تیم ملی فوتبال هلند، انقلابی بزرگ و تأثیرگذار در فوتبال جهان به پا کرد. هلند با این انقلاب، قدم‌های بزرگی توسط بازی‌ساز مطرح خود یوهان کرایف و مربی تیم به نام رینوس میشل برای گسترش بیشتر فوتبال در سطح جهان برداشت. در کنار این تأثیرگذاری، تیم‌های باشگاهی آژاکس و فاینورد با احداث مدرسه فوتبال تیمشان کمک زیادی به پیشرفت فوتبال در سطح اروپا و جهان کردند.

ترکیب تیم‌های ملی هلند و اوکراین مشخص شد - ایرنا

تیم ملی فوتبال هلند

ملی فوتبال هلند ملقب به «لاله‌های نارنجی» با ارزشی برابر ۴۷۲.۷۵ میلیون یورو با لباس اول نارنجی و دوم آبی، تاکنون در ۱۰ جام جهانی حضور داشته و در سال‌های ۱۹۷۴، ۱۹۷۸ و ۲۰۱۰ به نایب‌قهرمانی جام جهانی رسیده‌اند. هلند در جام جهانی ۲۰۱۸ غایب بود و در کنار ایتالیا غایب‌های بزرگ جام ۲۰۱۸ لقب گرفت.

هلند در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به عنوان تیم نخست گروه صعود کرد. تیم ملی فوتبال هلند در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی قاره اروپا در گروه G با تیم‌های ترکیه، نروژ، مونته‌نگرو، لتونی و جبل‌الطارق هم‌گروه بود و توانست با کسب ۲۳ امتیاز، هفت برد و دو تساوی و یک شکست به عنوان تیم اول از این گروه به جام جهانی ۲۰۲۲ صعود کنند.

لوئیس فن خال ۷۱ ساله سرمربی تیم ملی هلند در جام جهانی قطر است. فان خال پیش از این دو بار دیگر هدایت تیم ملی هلند را برعهده داشت. او که سال ۲۰۰۲ هم سرمربی هلند بود، دوباره ۲۰۱۲ مدیریت این تیم را برعهده گرفت و سال ۲۰۱۴ مجبور به ترک تیم ملی هلند شد.

تیم ملی فوتبال هلند استادیوم ملی ندارد ولی بیشتر بازی‌های خود را در ورزشگاه یوهان کرایف آرنا آمستردام برگزار می‌کند. این ورزشگاه میزبان اولین بازی بین‌المللی هلند در ۲۹ مارس ۱۹۹۷، در مسابقه مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ در برابر سان مارینو بود که هلند با نتیجه چهار بر صفر پیروز شد. ورزشگاه دکویپ در روتردام با میزبانی دو بازی هلند در یورو ۲۰۰۰ و فینال، ورزشگاه فیلیپس در آیندهوون و ورزشگاه دی گرولش وسته در انسخده دیگر ورزشگاه‌هایی هستند که میزبان بازی‌های بین‌المللی تیم ملی هلند بوده‌اند.

آشنایی با تیم‌های حاضر در جام‌جهانی ۲۰۲۲ کشور هلند

اولین نسل طلایی تیم ملی فوتبال هلند

در طول دهه ۱۹۷۰، با پیشگامی آژاکس و هدایت بازی‌ساز یوهان کرایف و رینوس میشل سرمربی تیم ملی، فوتبال کامل (هلندی: Totaalvoetbal) اختراع شد. تیم ملی فوتبال هلند در دهه ۷۰ میلادی به دو فینال جام جهانی راه پیدا کردند.

کارلوس آلبرتو، کاپیتان تیم برزیل که قهرمان جام جهانی فوتبال ۱۹۷۰ شد، گفت: «تنها تیمی که من دیدم که کارها را متفاوت انجام داد، هلند در جام جهانی فوتبال ۱۹۷۴ آلمان بود. از آن زمان همه چیز به نظر من کم و بیش یکسان است. … سبک بازی (چرخ فلک) آنها برای تماشای شگفت‌انگیز و برای بازی شگفت‌انگیز بود.»

اعلام بازنشستگی فان خال از دنیای مربیگری - ورزش سه

بهترین سرمربیان تیم ملی هلند

  • لوئی فان خال: لوئی فان خال که سال ۲۰۰۲ هم سرمربی هلند بود، دوباره ۲۰۱۲ مدیریت این تیم را برعهده گرفت. این سرمربی دوباره سال ۲۰۱۴ مجبور به ترک تیم ملی هلند شد و سال ۲۰۲۱ دوباره مدیریت آن را شروع کرد. این سرمربی اکنون هم تیم هلند را مدیریت می‌کند و می‌خواهد با ترکیب و تکنیک‌های خارق‌العاده تیم ملی کشورش را به فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر برساند.
  • گاس هیدینک: گاس هیدینک بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۸ سرمربی تیم ملی هلند بود. این سرمربی توانست تیم ملی کشورش را دوباره به اوج بازگرداند. گاس هیدینک باتجربه، توانست رکوردهایی که برای هلند غیرممکن بود را ممکن سازد. این سرمربی تیم را از پایه تغییر داد تا بتواند دوران طلایی هلند را دوباره رقم بزند.

بازنشستگی رابین فن پرسی در پایان فصل

بازیکنان بزرگ تیم ملی فوتبال هلند

هلند بازیکن‌های زیادی مانند کیک اسمیت، یوهان کرایف، رود کرول، یوهان نیکنز، رود گولیت، مارکو فان باستن، فرانک ریکارد، رونالد کومان، دنیس برکمپ، کلارنس سیدورف، پاتریک کلایورت، مارک اورمارس، فرانک دی بوئر، ادگار داویدس، فرنکی دی یونگ، رابین فن پرسی، آرین روبن و رود فن نیستلروی و… دارد که در بهترین تیم‌های اروپایی حضور داشته و دارند. آقای گل هلند رابین فن پرسی است. این بازیکن بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۷، ۱۰۲ بازی ملی برای کشورش انجام داد و توانست در این مسابقات ۵۰ گل به ثمر برساند. فن‌پرسی یکی از رویایی‌ترین بازیکن‌های هلند محسوب می‌شود.

  • روتگروس یوهانس مارتینوس فان نیستلروی در اول ژوئیه ۱۹۷۶ متولد شد و بازیکن پیشین و مربی کنونی فوتبال اهل هلند است. نیستلروی را می‌توان یکی از بهترین مهاجمان تاریخ نام برد. وی سه مرتبه عنوان آقای گلی لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرد و ششمین گلزن برتر تاریخ این رقابت‌ها با ۵۶ گل است. نیستلروی آقای گلی در سه لیگ کشور اروپایی مختلف را به دست آورده است. در سال ۲۰۰۴، وی در فهرست فیفا ۱۰۰ به عنوان یکی از برترین بازیکنان فعال جهان قرار گرفت.
  • رابین فن پرسی یکی از بهترین مهاجم‌های تاریخ هلند و نسل خودش است، فن پرسی کسی است که در ۵۹۰ بازی رسمی ۲۷۲ گل به ثمر رسانده و در بازه ۱۰ ساله‌ای که در تیم ملی هلند بازی می‌کرد توانست در ۱۰۲ بازی ۵۰ گل به ثمر برساند.
  • یان کلاس هونتلار هونتلار سابقه بازی در تیم‌های هیرنفین آژاکس رئال مادرید شال که و آث میلان را در کارنامه دارد. هونتلار در دوران حرفه‌ای خود بیش از ۲۵۰ گل به ثمر رسانده است. وی برای تیم ملی هلند در ۷۶ بازی وارد مستطیل سبز شده و ۴۲ گل وارد دروازه حریفان کرده است.
  • اتریک کلایورت جوان‌ترین گلزن تاریخ فینال لیگ قهرمانان، دوران درخشانی در نسل طلایی آژاکس به رهبری لوئیس فن خال سپری کرد و پس یک سال ناموفق در میلان به بارسلونا پیوست و ۶ سال به یاد ماندنی در بارسلونا گذراند. کلایورت در ۷۹ بازی که برای تیم ملی هلند به میدان رفت توانست ۴۰ گل به ثمر برساند. وی و فن باستن تنها بازیکنان هلند هستند که در مسابقات یورو هتریک کرده‌اند.
  • آرین روبن ستاره سابق تیم‌های خرونینگن، آیندهوون چلسی رئال مادرید و بایرن مونیخ یکی از تکنیکی‌ترین و سریع‌ترین بازیکنان هزاره جدید است. روبن مانند برکمپ ۳۷ گل در ۹۶ بازی برای هلند به ثمر رسانده است.

افتخارات تیم ملی فوتبال هلند

  • یک بار قهرمانی در جام ملت‌های اروپا در سال ۱۹۸۸
  • چهار بار مقام سومی در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا
  • سه بار نایب قهرمانی جام جهانی در سال‌های ۱۹۷۴، ۱۹۷۸ و ۲۰۱۰
  • یک بار چهارمی جهان در جام جهانی در سال ۱۹۹۸

دلیل اصلی عدم توافق بارسلونا با ماتیاس دی‌لیخت

گران‌قیمت‌ترین بازیکن تیم ملی هلند

ماتیاس دی لیخت بازیکن ملی پوش تیم بایرن مونیخ با ارزشی به قیمت ۷۰ میلیون یورو گران‌قیمت‌ترین بازیکن تیم ملی هلند است. دی لیخت در سال ۲۰۱۸ به نخستین مدافعی که عنوان پسر طلایی را می‌گیرد، تبدیل شد. وی با ۱۹ سال سن، جوان‌ترین کاپیتان تیم آژاکس و جوان‌ترین کاپیتان تاریخ لیگ قهرمانان اروپا بوده‌است. دلیخت با آژاکس در لیگ قهرمانان اروپا ۱۹_۲۰۱۸ توانست رئال مادرید را در یک‌هشتم نهایی و یوونتوس را در یک چهارم نهایی شکست دهد.

شوک به تیم ملی هلند پیش از جام‌جهانی ۲۰۲۲

لیست بازیکنان تیم ملی هلند در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

به اعتقاد کارشناسان زیادی، لوئیس فن خال لیست تیم ملی هلند در جام جهانی ۲۰۲۲ را هوشمندانه انتخاب کرده است تا حضور محکمی برای کسب قهرمانی داشته باشد. در میان این بهترین‌ها، نام ممفیس دپای، آقای گل لیگ برتر و بهترین بازیکن این تورنمنت در سال ۲۰۱۵ به چشم می‌خورد.با این ترکیب در جام جهانی هلند می‌تواند امیدوار به صعود در نیمه نهایی باشد.

دروازه‌بانان

  • مارک فلکن
  • تیم کرول
  • یاسپر سیلسن

مدافعان

  • ناتان آکه
  • دالی بلیند
  • ویرجیل فن دایک
  • دنزل دومفریز
  • هانس هاتبوئر
  • ماتیاس دلیخت
  • تیرل مالاسیا
  • برونو مارتینز این دی
  • جوردن تزه
  • یورین تیمبر
  • استفان دفرای

هافبک‌ها

  • فرنکی دیونگ
  • دیوی کلاسن
  • تئون کوپماینرس
  • یردی شوتن
  • گاس تیل
  • مارتن درون

مهاجمان

  • استیون برخویس
  • استیون برخواین
  • کودی خاکپو
  • وینسنت یانسن
  • نوا لانگ
  • ممفیس دیپای
  • ووت وخهورست
نام بازیکن پست سن قد (سانتی‌متر) تیم باشگاهی کنونی
Tim Krul دروازه‌بان ۳۴ ۱۸۸ نورویش
Jasper Cillessen دروازه‌بان ۳۳ ۱۸۵ والنسیا
Mark Flekken دروازه‌بان ۲۸ ۱۹۵ فریبرگ
Hans Hateboer دفاع ۲۸ ۱۷۴ آتالانتا
Nathan Ake دفاع ۲۷ ۱۸۰ منچستر سیتی
Daley Blind دفاع ۳۲ ۱۸۰ آژاکس
Matthijs de Ligt دفاع ۲۲ ۱۸۹ یوونتوس
Stefan de Vrij دفاع ۳۰ ۱۸۹ اینتر
Denzel Dumfries دفاع ۲۶ ۱۸۳ اینتر
Tyrell Malacia دفاع ۲۲ ۱۶۹ فاینورد
Virgil van Dijk دفاع ۳۰ ۱۹۳ لیورپول
Owen Wijndal دفاع ۲۲ ۱۷۶ ازد الکمار
Jurrien Timber دفاع ۲۰ ۱۷۹ آژاکس
Jordan Teze دفاع ۲۲ ۱۸۳ پی‌اس‌وی آیندهون
Rick Karsdorp دفاع ۲۷ ۱۸۴ رم
Marten de Roon هافبک ۳۱ ۱۸۵ آتالانتا
Jordy Clasie هافبک ۳۰ ۱۶۹ ازد الکمار
Frenkie de Jong هافبک ۲۵ ۱۸۰ بارسلونا
Davy Klaassen هافبک ۲۹ ۱۷۹ آژاکس
Teun Koopmeiners هافبک ۲۴ ۱۸۳ آتالانتا
Guus Til هافبک ۲۴ ۱۸۶ فاینورد
Arnaut Danjuma مهاجم ۲۵ ۱۸۰ ویارئال
Steven Bergwijn مهاجم ۲۴ ۱۷۸ تاتنهام
Steven Berghuis مهاجم ۳۰ ۱۸۳ آژاکس
Memphis Depay مهاجم ۲۸ ۱۷۶ بارسلونا
Noa Lang مهاجم ۲۲ ۱۷۹ کلوب بروژ
Donyell Malen مهاجم ۲۳ ۱۷۶ دورتموند
Wout Weghorst مهاجم ۲۹ ۱۹۷ برنلی
Cody Gakpo مهاجم ۲۳ ۱۸۷ پی‌اس‌وی آیندهون
Luuk de Jong مهاجم ۳۱ ۱۸۸ بارسلونا
Vincent Janssen مهاجم ۲۷ ۱۸۳ مونتری

خرید یک بازیکن حرفه ای فیفا توسط تیم فوتبال آژاکس آمستردام - زومجی

باشگاه فوتبال آژاکس آمستردام

باشگاه فوتبال آژاکس آمستردام که نام آن بر اساس نام آیاس، قهرمان افسانه‌ای یونان باستان انتخاب شده‌است با نام‌های دیگری مانند ای‌اف‌سی آژاکس، آژاکس آمستردام صدا نیز زده می‌شود. آژاکس برتین باشگاه فوتبال هلند است که موفق به کسب ۳۴ عنوان قهرمانی در اردیویسه و ۱۹ عنوان قهرمانی در جام حذفی فوتبال هلند شده و از سال ۱۹۵۶ به‌طور پیوسته در لیگ برتر فوتبال هلند حاضر بوده است. آژاکس به همراه تیم‌های فاینورد و پی‌اس‌وی آیندهوون، یکی از سه باشگاه بزرگ فوتبال هلند به‌شمار می‌رود.

آژاکس به‌طور تاریخی، یکی از پر افتخارترین و موفق‌ترین باشگاه‌های فوتبال جهان به‌شمار می‌رود. فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال، آژاکس را هفتمین باشگاه اروپایی برتر قرن بیستم و بهترین باشگاه فوتبال جهان در سال ۱۹۹۲ اعلام کرده‌است.

گروه مرگ جام جهانی 2022 کدام است؟ | بتاکاپ

مسابقات دور گروهی هلند در گروه a جام جهانی ۲۰۲۲

تیم میل هلند در گروه A مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ با کشورهای قطر، اکوادور و سنگال هم‌گروه است. تیم ملی هلند با ۱۰ بار حضور در جام جهانی و کسب سه عنوان نایب‌قهرمانی در این مسابقات پرافتخارترین تیم گروه A محسوب می‌شوند. شانس اول صعود گروه A جام ۲۰۲۲ تیم هلند است که فن خال با ستاره‌هایی چون ممفیس دپای، ویرجیل فن دایک، ماتیس دی‌لیخت و تیم کرول در تلاش برای قهرمانی در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ است.

در رتبه دوم برای صعود از این گروه تیم ملی سنگال دارد. تیم ملی اکوادور از آمریکای جنوبی نیز با ستاره‌هایی مانند ارنر والنسیا وفیلیپه کایسدو می‌تواند از تیم‌های شگفتی ساز این جام باشد. آخرین شانس نیز در دست عنابی‌های میزبان است.

برنامه بازی‌های تیم ملی هلند در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲:

۳۰ آبان: سنگال – هلند ۱۳:۳۰، استادیوم الثمامه

۴ آذر: هلند – اکوادور ۱۹:۳۰، استادیوم خلیفه

۸ آذر: هلند – قطر ۱۸:۳۰، استادیوم البیت

کد خبر 613704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.