توقیف ۲ شناور آمریکایی در مأموریت

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از بازگشت هشتاد و چهارمین ناوگروه رزمی اطلاعاتی - عملیاتی نیروی دریایی ارتش پس از اتمام مأموریت ۸۶ روزه‌اش در آب‌های آزاد و بین‌المللی خبر داد که یکی از اقدامات موفق آن توقیف دو شناور بدون سرنشین آمریکایی بود.

به گزارش ایمنا، امیر دریادار شهرام ایرانی در آئین استقبال از هشتاد و چهارمین ناوگروه رزمی اطلاعاتی عملیاتی نیروی دریایی ارتش اعزامی به آب‌های آزاد و بین‌المللی که امروز_ جمعه بیست‌ونهم مهرماه_ در منطقه یکم دریایی امامت بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: ناوگروه ۸۴ نیروی راهبردی دریایی ارتش با حضور مقتدرانه در عمق اقیانوس‌ها به ویژه حوزه دریای سرخ موفق شد عملیات اسکورت و برقراری امنیت دریایی را در بالاترین سطح ممکن اجرا کند و در جایی که توسط نیروهای غیر موجه حاضر در منطقه، ایمنی دریانوردی به خطر افتاد، توانستند به یاد هم رزمانشان که پیش از این مستقیماً در برابر هرگونه بی‌عدالتی ایستادند دوباره بایستند و دو شناور بدون سرنشین آمریکایی را توقیف کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: آمریکا بداند اگر در جایی قرار است دریانوردی داشته باشد، حتماً باید قوانین بین‌المللی را رعایت کند و بداند جمهوری اسلامی ایران با حضور مقتدرانه در منطقه با هرگونه حرکتی که موجب به خطر افتادن امنیت و ایمنی دریانوردی شود برخورد قاطع و کوبنده خواهد کرد.

وی با بیان اینکه افتخار بزرگ این ناوگروه در عمق اقیانوس‌ها، مقابله مستقیم و ایستادگی با آمریکای جنایتکار بود، اظهار کرد: همه این افتخارات نشان از ایمان دریادلان ارتش به کار، تخصص، تسلط و شجاعتشان است و از همه با اتکا به واقعیت و شعار راه ما راه حسین (ع) است صورت پذیرفت و این یکی از افتخارات بزرگی است که امروز به دست عزیزانمان در ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران نگاشته شده است.

دریادار ایرانی خاطرنشان کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش در لحظه بیش از ۶۴ کشتی جمهوری اسلامی را با اقتدار تحت اسکورت قرار داده است و به صورت کاملاً مجهز بر روی واحدهای شناور حضور مقتدرانه دارد.

هشتاد و چهارمین ناوگروه رزمی اطلاعاتی - عملیاتی نیروی دریایی راهبردی ارتش به سرفرماندهی ناوشکن تمام ایرانی جماران، مدت ۸۶ روز به اسکورت کشتی‌های تجاری و نفت‌کش جمهوری اسلامی ایران و همچنین حفظ منافع میهن عزیزمان در آب‌های آزاد پرداخت.

منبع: ایرنا

کد خبر 613647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.