لزوم جلوگیری از اتلاف هزینه‌ها در پروژه‌های شهری

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه درآمد مناطق پانزده‌گانه با توجه به شرایط موجود خوب نیست، گفت: از اتلاف هزینه‌ها در فرایند اجرای پروژه‌ها باید جلوگیری شود.

اصغر کشاورزراد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از راهبردهای اصلی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان جهت توسعه، حفظ و نگهداری دارایی‌های شهری و توجه به نگهداری و تعمیرات از این بناها است.

وی با اشاره به موارد بررسی و تاکید شده در بیست‌وپنجمین جلسه شورای معاونین، افزود: در این جلسه در خصوص تعمیرات و نگهداری پل امام خمینی (ره) واقع در منطقه ۱۵، تأکیدات لازم به‌عمل آمد و مقرر شد موضوع به صورت جدی از طریق رئیس اداره عمران این منطقه پیگیری شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت شغلی ایجاد شده برای این معاونت که موجب آبادانی شهر، رضایتمندی و افزایش امید در شهروندان می‌شود، انجام فعالیت عمرانی در سطح شهر نشانه شهرداری و شهر زنده و پویا است.

وی در خصوص نظارت دقیق بر پروژه‌ها و چشم‌پوشی نکردن از موارد جزئی و وجود دغدغه در انجام امور نظارتی، گفت: اداره نظارت حوزه معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان باید نسبت به این امور با دقت و جدیت بیشتری اقدام کند.

کشاورزراد با بیان اینکه درآمد مناطق پانزده‌گانه با توجه به شرایط موجود خوب نیست، گفت: از اتلاف هزینه‌ها در فرایند اجرای پروژه‌ها باید جلوگیری شود.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات موجود در بخش تعمیرات و نگهداری ابنیه‌، از ظرفیت سازمان عمران به‌عنوان بازوی اجرایی تحت عنوان قرارداد تعمیرات استفاده شده است و امیدواریم با حمایت این سازمان بخشی از مشکلات این حوزه رفع شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: تمام مباحث پروژه‌های عمرانی از جمله اعتبار آزادسازی، امور مالی و مطالبات پیمانکاران باید از طریق رؤسای ادارات عمران مناطق پانزده‌گانه به صورت جدی پیگیری و گزارش شود.

وی در خصوص لزوم رعایت ایمنی در تمام پروژه‌های عمرانی، تصریح کرد: در پروژه‌های خاص عمرانی باید در قراردادهای پیمانکار یک نفر مسئول HSE مقیم در اسناد پروژه‌ها لحاظ شود.

کشاورزراد خاطرنشان کرد: در بیست‌وپنجمین جلسه شورای معاونین معاونت عمران شهری مقرر شده است کارگروهی با حضور برخی مسئولان و مدیرکل طراحی شهرداری اصفهان، در خصوص رفع مشکلات موجود در طراحی نقشه‌های فاز دو برگزار و نتیجه آن گزارش شود.

کد خبر 613625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.