رونمایی از نقشه‌راه زیست‌بوم پرداخت شهروندی

شهردار زنجان گفت: نقشه راه زیست‌بوم پرداخت شهروندی یکی از ارکان اصلی در راه‌اندازی شهر هوشمند است، این نقشه می‌تواند شهرداری را در راستای هوشمندسازی خدمات مدیریت شهری یاری کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا فیروزفر در جریان بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر در جمع خبرنگاران، با اشاره به رونمایی از نقشه راه زیست‌بوم پرداخت شهروندی، اظهار کرد: پروژه‌ها براساس چهار شاخص کاهش هزینه‌ها، افزایش رضایت شهروندان، افزایش سطح کیفی خدمات و درآمدهای پایدار شهری تدوین و طراحی شده است.

وی افزود: رونمایی از نقشه راه کیف پول شهری در نهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی انجام شد.

شهردار زنجان هدف از اجرای این پروژه را کاهش وابستگی به پول نقد در پرداخت‌های شهروندی عنوان و خاطرنشان کرد: این پروژه با هدف حذف ابزارهای سنتی در پرداخت‌های شهری و توسعه متوازن، کاربردپذیری تمام پرداخت‌های شهروندی در ۱۵ شهر کشور ازجمله زنجان انجام می‌شود.

فیروزفر با بیان اینکه این پروژه یکی از ارکان اصلی در راه‌اندازی شهر هوشمند است، اضافه کرد: این اقدام می‌تواند شهرداری زنجان را در راستای هوشمندسازی و الکترونیکی کردن خدمات مدیریت شهری یاری کند. امیدواریم در آینده نزدیک شهروندان از نتایج این هوشمندسازی بهره‌مند شوند و ارائه خدمات شهری سریع‌تر و آسان‌تر از قبل انجام شود.

وی تصریح کرد: نقشه راه زیست‌بوم پرداخت هوشمند شهروندی و زنجیره تأمین مالی شهرداری کشور با همکاری بانک شهر و با حضور شهرداری‌های تهران، شیراز و زنجان رونمایی و آغاز به کار کرده است.

شهردار زنجان از آمادگی شهرداری برای صدور پروانه‌های ساختمانی پروژه‌های ملی مسکن خبر داد و گفت: لازم است به منظور تسهیل امور پروژه‌ها، جلسات مورد نیاز تشکیل و مسئولان شهری و استانی نسبت به اتخاذ تصمیمی متناسب اقدام کنند.

فیروزفر با تاکید بر اینکه خاک‌برداری در پروژه‌های ملی مسکن خارج از برنامه انجام می‌شود، ادامه داد: پیمانکاران قبل از انجام این کار باید به سازمان پسماند شهرداری زنجان مراجعه و نسبت به اخذ مجوزهای مورد نیاز اقدام کنند.

وی تعیین تکلیف آب‌های سطحی را دیگر مشکل اجرایی در پروژه‌های ملی مسکن دانست و افزود: این مسئله باید در پروژه‌های شهرآرا و کوی زیتون هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

شهردار زنجان اظهار کرد: حل مشکلات آب‌های سطحی در پروژه‌های مسکن ملی نیازمند برگزاری جلسه با حضور مسئولان شرکت آب منطقه‌ای، اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان و شهرداری است.

کد خبر 613613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.