اصفهان پرچم‌دار ورزش کشور

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: به لطف خدا اصفهان در عرصه های ورزش همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای پرچم‌دار عزت ایران اسلامی در کشورهای برون‌مرزی و رویدادهای بین‌المللی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد محمدی ظهر امروز _جمعه بیست‌ونهم مهرماه _ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان، اظهار کرد: ورزش پدیده‌ای اجتماعی است که به فرهنگ تبدیل شده است. این پدیده دارای ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و فعالیت بدنی است و همواره مورد تاکید بزرگان بوده که بیانگر اهمیت ورزش است.

وی افزود: همواره تلاش بر این بوده است که جایگاه ورزش اصفهان و جوانان را در سطح کشور بالنده، قوی و پرصلابت حفظ کنیم. سالیان سال اصفهان پرچم‌دار ورزش کشور بوده و کماکان نیز هست و به لطف خدا در عرصه‌های ورزش همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای، اصفهان پرچم‌دار عزت ایران اسلامی در کشورهای برون‌مرزی و رویدادهای بین‌المللی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان ادامه داد: در همین دوران، المپیاد استعدادهای برتر کشور به همت وزارت ورزش و جوانان در اقصی نقاط کشور درحال برگزاری است و اصفهان به همت دستگاه ورزش جوانان و هیئت‌های ورزشی، میزبان چهار هزار نوجوان از سراسر کشور بوده است و بالغ بر ۳۰۰ تا ۴۰۰ نوجوان اصفهانی به مسابقات المپیاد استعدادهای برتر کشور اعزام شدند که با پایان رقابت‌ها طی یک تا دو روز آینده مجدداً اصفهان با نتایج درخشنده در سکوی افتخار قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: درحال‌حاضر بالغ بر ۲۵۰ هزار ورزشکار سازمان‌یافته در استان اصفهان داریم، اما تعداد ورزش‌کاران سطح استان فراتر از این عدد است و این عدد تنها براساس آمار بیمه ورزشی اعلام شده است. تقاضا می‌کنم افراد فعال در حوزه ورزش به جهت اهمیت موضوع خود را از مزایای بیمه ورزشی بهره‌مند کنند.

محمدی اضافه کرد: تعداد قابل توجهی ایستگاه‌های ورزشی عمومی در مراکز تفریحی سطح شهر با همکاری شهرداری و همه دستگاه‌های فعال در این حوزه درحال خدمت‌رسانی و ۱۶۰۰ باشگاه ورزشی در استان با مجوز صادر شده با میانگین اشتغال‌زایی حداقل ۱۰ نفر درحال فعالیت هستند. درخصوص ورزش حرفه‌ای، استان اصفهان همیشه باشگاه‌های بسیار خوبی را در سطح کشور داشته و در این مقوله نیز همواره مدعی بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: در یکی از مسابقات برون‌مرزی که اخیراً با حضور بیش از ۵۰ کشور در ترکیه برگزار شد؛ حدود یک ششم و بالغ بر ۳۰ نفر از کاروان اعزامی جمهوری اسلامی ایران از جامعه ورزشی استان اصفهان بود که براساس سرانه جمعیت، عددی قابل قبول و قابل توجه است.

وی ادامه داد: تعداد قابل توجهی پروژه نیمه تمام ورزشی در استان وجود دارد که دراین خصوص با همت اداره کل ورزش و جوانان و دستگاه‌های ذی‌ربط، اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است. چندین پروژه ورزشی در هفته دولت افتتاح شد و در هفته تربیت بدنی نیز چندین پروژه به اتمام و بهره برداری رسید.

محمدی افزود: با همت، برنامه‌ریزی و حمایت ویژه استاندار و وزارت، اعتبارات قابل توجهی از سفر رئیس جمهور اعتبار به ورزش اختصاص یافت که با انجام تشریفات ملزوم، بلافاصله اعتبارات به پروژه‌های ورزشی تزریق می‌شود و در آینده نزدیک شاهد اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام خواهیم بود.

وی اظهار کرد: در بخش حقوقی و املاک ورزشی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است و در جلسه برگزار شده اخیر، مقام عالی وزارت اصفهان را به عنوان الگو معرفی کرد که این موضوع بجز وقت‌گذاری و تلاش حاصل نشده است. در قسمت توسعه منابع و مدیریت نیز اتفاقات خوبی رقم خورده و اثرات آن را در بخش هیئت‌های ورزشی و شهرستان‌ها بهتر از گذشته خواهیم دید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان افزود: حدود ۳۰۰ سازمان مردم‌نهاد سمن و NGO در رشته‌های مختلف اجتماعی فعالیت می‌کنند که نماد پیشرفت بخش خصوصی موثر در حوزه مسائل اجتماعی هستند و گردانندگان این حوزه جوانان استان محسوب می‌شوند. همواره تلاش، کوشش و برنامه‌ریزی در بخش‌های مختلف این اداره توسعه خدمت، گشایش گره‌های ایجاد شده، خدمت‌رسانی با انعطاف بیشتر و کیفیت بهتر بوده است.

وی تصریح کرد: هرچه ورزش بالنده‌تر باشد، سطح سلامت جامعه افزایش می‌یابد. تلاش و کوشش همه افراد در این اداره بر این مبنی بوده است که با خدمت‌رسانی هرچه دقیق‌تر، مردم را از امکاناتی که به لطف خدا و نظام مقدس جمهوری اسلامی فراهم شده، بهره‌مند کنند.

محمدی با بیان اینکه مدیریت مکان‌های ورزشی براساس قانون به مردم واگذار می‌شود و دستگاه ورزش نقش نظارت، سیاست‌گذاری و حامی را خواهد داشت، خاطرنشان کرد: یقیناً تلاش و کوشش بر این است که از همه ظرفیت‌ها اضافه شود. از خیران ورزش‌یار تشکر می‌کنم و امید است از ظرفیت خیران و بخش خصوصی بیش از پیش استفاده شود.

کد خبر 613602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.