لباس تاریخی مارادونا به خانه بازگشت

اسطوره فوتبال آلمان تصمیم گرفت لباسی که از مارادونا در فینال جام جهانی در اختیار داشت را به آرژانتینی‌ها تحویل دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از آ اس، سی‌وشش سال پس از اینکه دیگو مارادونا به تیم ملی آرژانتین کمک کرد تا آلمان را در فینال جام جهانی شکست دهد و جام تاریخی را در مکزیکوسیتی بالای سر ببرد، پیراهنی که او در این بازی بر تن داشت به کشورش بازگشت.

لوتار ماتئوس آلمانی که پیراهن خود را در دیدار نهایی جام جهانی با مارادونا عوض کرده بود، لباس مارادونا را به سفارت آرژانتین در مادرید اهدا کرد و نهایتاً این لباس ارزشمند توسط کلکسیونر مارسلو اورداس به اتحادیه فوتبال آرژانتین (AFA) تحویل داده شد.

کلودیو تاپیا، رئیس اتحادیه فوتبال آرژانتین در بیانیه‌ای گفت: این پیراهن یادگاری از مکزیکوسیتی است که همه ما را به‌وجد آورد. ما به واسطه این پیراهن یکدیگر را در آغوش کشیدیم و می‌خواهم از این که چنین زره ارزشمندی را به آرژانتین بازگرداندی، تشکر کنم.

مارادونا در فینال جام جهانی ۱۹۸۶ در ورزشگاه آزتکا خورخه بوروچاگا موفق شد با تیم ملی کشورش به عنوان قهرمانی دست پیدا کند چرا که آلمان‌ها با نتیجه سه بر دو شکست خوردند. این قهرمانی، دومین عنوان جام جهانی آرژانتین بود.

در ماه می "پیراهن دست خدا" که متعلق به مارادونا بود و او هنگام زدن دو گل از معروف‌ترین گل‌های تاریخ فوتبال مقابل انگلیس در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۸۶ به تن داشت، در یک حراجی به قیمت ۷.۱۴ میلیون پوند فروخته شد. این پیراهن به موزه ورزش قطر، میزبان جام جهانی امسال، امانت داده شده است.

کد خبر 613591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.