سپاهان_شهرداری سیرجان/دختران طلایی به‌دنبال صید قهرمانی

تیم سپاهان و شهرداری سیرجان در هفته اول رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان به مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان ایران در روز گذشته و امروز با برگزاری پنج دیدار پیگیری خواهد شد که تیم فوتبال زنان سپاهان روز شنبه اولین دیدار خود را با میزبانی از شهرداری سیرجان پشت سر خواهد گذاشت. سپاهان در فصل قبل با هدایت بیان محمودی، با کسب ۵۳ امتیاز و ۶۷ گل زده در رده سوم جدول ۱۲ تیمی لیگ برتر زنان قرار گرفت اما با حضور مریم ایراندوست، روی نیمکت این تیم و نقل و انتقالی خوب، امسال قوی‌تر از سال گذشته در کورس قهرمانی است.

پس از انصراف باشگاه ذوب‌آهن از تیم‌داری در لیگ برتر فوتبال زنان، تیم فوتبال سپاهان تنها نماینده اصفهان در سوپرلیگ زنان است که امسال به دنبال کسب نخستین عنوان قهرمانی خود است. زردپوشان با نبود رقیب سنتی فضا را برای جذب بازیکنان بزرگ و بومی اصفهان بازتر دیدند، در نتیجه این باشگاه توانست خریدهای خوبی را در نقل انتقالات داشته باشد.

یکی از مهم‌ترین اخبار لیگ برتر فوتبال زنان را می‌توان پیوستن ایراندوست به تیم فولادمبارکه سپاهان دانست. ایراندوست پس از اتمام همکاری‌اش با تیم ملی فوتبال زنان، با قراردادی یک ساله هدایت تیم فوتبال زنان باشگاه سپاهان را به دست گرفت. او سابقه فعالیت باشگاهی در تیم‌های ملوان و هیئت فوتبال البرز را در کارنامه دارد. حضور این مربی را می‌توان جهش بلند طلایی‌پوشان برای پایان دادن به ناکامی در رسیدن به عنوان قهرمانی در سوپر لیگ زنان دانست.

مدیران باشگاه سپاهان امیدوارند با حضور ایراندوست به جای محمودی، در این فصل بالاتر از تیم‌های خاتون بم و شهرداری سیرجان روی سکوی قهرمانی بایستند. سپاهان علی‌رغم جدایی چندین مهره تأثیرگذار خود در این فصل، فعالیت خوبی در نقل و انتقالات داشته و به دنبال شکستن طلسم قهرمانی لیگ برتر نیز است.

سپاهان_ شهرداری سیرجان/ دختران طلایی به دنبال صید قهرمانی

پس از حضور ایراندوست در سپاهان، این باشگاه طبق خواسته سرمربی خود فعالیت خود در بازار نقل و انتقالات آغاز کرد و در اولین اقدام الهام فرهمند کاپتان قبلی تیم را پس از دو فصل دوری مجدد جذب کرد.

فرهمند، هافبک باسابقه اصفهانی دو سال پیش از تیم سپاهان جدا شد و پس از سپری کردن دو فصل در تیم‌های آذرخش کردستان و ذوب‌آهن اصفهان، در لیگ ۱۴۰۱-۱۴۰۲ در سپاهان شاگرد ایراندوست شد؛ پیش از این فرهمند و ایراندوست در تیم ملی نیز با هم همکاری داشته‌اند.

شقایق روزبهان پس از پنج سال، تصمیم به جدایی از باشگاه سپاهان اصفهان گرفت و با عقد قراردادی یک ساله به شهرداری سیرجان پیوست؛ در سال‌های گذشته روزبهان یکی از مهره‌های کارآمد و ارزشمند سپاهان بود. جدایی روزبهان با بازگشت الهام فرهمند به تیم سپاهان مصادف شد.

روزبهان درباره علت خروج از سپاهان گفت: تصمیم جدایی‌ام از سپاهان، قبل از حضور ایراندوست در این باشگاه گرفته شد و این تصمیم، برای تجربه کردن چالشی جدید خارج از اصفهان بود. مریم رهیده در کنار روزبهان، یکی دیگر از خروجی‌های تیم سپاهان بود. از روزی که سپاهان در فوتبال زنان تیم‌داری کرد، رهیده جزو کسانی بود که در تیم حضور داشت و تا پایان فصل قبل در سپاهان ماند.

زهره کودایی با انتقالی مستقیم، از ذوب‌آهن به باشگاه سپاهان پیوست. کودایی را می‌توان از ارکان مهم صعود تیم ملی فوتبال زنان ایران به مسابقات آسیایی دانست.

نازنین مردانی، فاطمه اردستانی و مینا داوودی نیز همچون الهام فرهمند و زهره کودایی پس از انحلال تیم فوتبال ذوب‌آهن، به سپاهان اصفهان پیوستند. نازنین مردانی با گل‌های خود در فصل گذشته، امتیازات ارزشمندی را برای ذوب‌آهن کسب کرد. همچنین افسانه اقبال، بازیکن ملوان انزلی نیز این فصل در سپاهان بازی خواهد کرد. این بازیکن باتجربه، سابقه همکاری با ایراندوست را هم در تیم ملی و هم باشگاه ملوان، در کارنامه دارد.

کد خبر 613542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.