بی‌توجهی به ابنیه‌های تاریخی سبب تخریب شده است

نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در گذشته به ارزش میراث فرهنگی توجه نمی شد و بسیاری از ابنیه در این تحولات شهری تخریب شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جعفر شربیانی امروز _ پنجشنبه بیست‌وهشتم مهرماه_ با حضور در مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلان شهرها و مراکز استان‌ها که در ساری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مزیت‌های برگزاری مجمع کمیسیون‌های شهرسازی و معماری با مقیاس کلان شهرها و مراکز استان‌ها و همچنین مقیاس استانی حضور مسئولان اجرایی در این مجموعه‌ها و شنیدن دغدغه‌های نمایندگان شهروندان و رفع دغدغه شهروندان از وجود چالش‌ها، معضلات و مشکلات شهری و ایجاد مزیت‌های موجود در شهرها برای توسعه و گسترش آنهاست که زمینه گردشگری شهری را فراهم خواهد آورد.

وی ادامه داد: هرچند در سیر تحولات تاریخی شهر تهران از دوره ابتدای پایتخت شدن آن تا زمان پهلوی اول بناهای بسیار و فضاهای بسیاری ساخته شده است لیکن در گذشته به ارزش میراث فرهنگی توجه نمی‌شد و بسیاری از ابنیه در این تحولات شهری تخریب شده است.

نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ضرورت توجه به ارزش میراث فرهنگی در دنیا در مجمع‌های مختلف شهری را مورد تاکید قرار داد و گفت: در صد سال گذشته بیانه‌های مختلف در حمایت از میراث فرهنگی صادر شده است اما توجه کامل به این مقوله مهم کمتر از شاخص‌های اصلی انجام شده است.

وی بابیان اینکه در کلان‌شهر تهران برای صیانت از آثار تاریخی در حصار ناصری و یا بافت تاریخی ری اقداماتی از سوی شهرداری تهران انجام شده است، اضافه کرد: اقداماتی برای حفظ آثار و ابنیه‌های تاریخی بسیار اهمیت دارد، از این رو هماهنگی نکردن در ایجاد محدودیت‌ها از سوی برخی ارگان‌های مطبوع موجب شده تا این بافت‌ها هر روز ارزش آنها را کاهش داده و بر فرسودگی آنها می‌افزاید.

شربیانی افزود: بازگشت به هویت اصلی شهر باید در بافت‌های تاریخی مانند برج طغرل که در شهر ری بیش از پیش قابل لمس باشد، بنابراین در این خصوص لازم است تا حقوق مجاوران آثار نیز رعایت شده و شهروندان بتوانند در این فضاها نسبت به حضور و حفظ حقوق شأن اقدامات لازم را انجام دهند.

کد خبر 613513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.