پناهگاه حیوانات تبریز ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز گفت: مجموعه پناهگاه حیوانات تبریز که در حال ساخت است، شامل بخش‌های مختلفی همچون اتاق‌های جراحی و پزشکی، کلینیک و اداری است که تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تبریز، حبیبه هراتی با بیان اینکه از سگ‌های ولگرد تبریز تاکنون ۵۰۰ قلاده عقیم‌سازی شده است و ۲۸۰ قلاده نیز برای رهاسازی در محل‌های مجاز آماده شده‌اند، اظهار کرد: طرح زنده‌گیری سگ‌های ولگرد به طور رسمی از بیست‌ونهم مردادماه امسال آغاز شده است.

وی اضافه کرد: منطقه پنج شهرداری تبریز با ۱۷۰ مورد و پس از آن مناطق هفت، شش و دو بیشترین تعداد زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب را داشته‌اند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز اضافه کرد: مراحل زنده‌گیری و عقیم‌سازی سگ‌های بدون صاحب شهری با استفاده از داروهای بیهوشی و امکانات لازم در تمام مناطق ده‌گانه شهرداری انجام می‌شود.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل ساماندهی و کنترل جمعیت سگ‌های بدون صاحب که از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ابلاغ شده، محلی به مساحت پنج هکتار واقع در اسپیران با تائید ادارات کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی برای رهاسازی سگ‌های جمع آوری شده پیش‌بینی شده است.

هراتی گفت: مجموعه پناهگاه حیوانات تبریز که در حال ساخت است، شامل بخش‌های مختلفی همچون اتاق‌های جراحی و پزشکی، کلینیک و اداری است که ۱.۵ میلیارد تومان نیز برای سیستم برق‌رسانی و حصارکشی آن هزینه شده است و تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه با تمام توان پیگیر تکمیل پناهگاه نگهداری حیوانات شهری هستیم، گفت: سگ‌های بلاصاحب پس از زنده‌گیری توسط شهرداری با مشارکت اداره کل دامپزشکی تبریز عقیم‌سازی شده و علیه بیماری هاری واکسینه می‌شوند.

کد خبر 613461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.