میراث ایران قوی باید توسط جوانان و نوجوانان حفظ شود

مسوول بسیج اساتید استان اصفهان و دبیر همایش با تاکید بر لزوم حفظ میراث ایران قوی توسط جوانان و نوجوانان گفت: در فضای کنونی نیازمند حرکت جهادی برای تبیین هستیم و لازم است که این موضوع را با نگاه نو و زبان علم و فناوری برای جوانان تفهیم کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد باقری صبح امروز _پنجشنبه بیست‌وهشتم مهرماه_ در همایش جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس، اظهار کرد: آشنایی با دستاوردهای دفاع مقدس یک ضرورت اجتناب ناپذیری است به ویژه در دوران کنونی که نسل جدید از عرصه دفاع مقدس زیاد فاصله گرفته است، رشادت‌های رزمندگان و اقشار مختلف مردم بود که باعث عزت ایران شد و آشنایی با این اتفاقات در دوران کنونی باعث تقویت روحیه جهادی انقلاب و جوانان خواهد شد.

وی یکی از راه‌های پیوند نسل‌های مختلف به ویژه آیندگان را تبیین دستاوردهای دوران دفاع مقدس دانست و افزود: یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر، تبیین دستاوردهای دفاع مقدس است که باید در همه عرصه‌های به ویژه دانشگاه‌ها اجرا شود.

مسئول بسیج اساتید استان اصفهان این همایش را مقدمه همایش ملی جایگاه علم و فناوری در دوران دفاع مقدس معرفی کرد و گفت: شناسایی ۱۳ مقاله و برنامه‌ریزی برای نشست‌های جایگاه علم و فناوری در دوران دفاع مقدس از جمله اقداماتی صورت گرفته برای برگزاری همایش ملی است.

وی با اشاره به محورهای همایش ملی خاطرنشان کرد: در همه محورها از جمله تجارب فرماندهان دفاع مقدس، مدیریت علمی، بهره‌گیری از تجربیات این دوره در پیشرفت علم و فناوری که یکی از نیازهای کنونی ما است گام‌های بلندی تاکنون برداشته شده و اقدامات علمی و فناورانه در حوزه زیرساخت‌های حساس به عنوان محورهای همایش مورد توجه قرار می‌گیرد.

باقری با اشاره به وقایع اخیر در برخی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی گفت: یکی از مسائلی که در این اتفاقات اساتید دانشگاه و صاحب نظران جای خالی آن را احساس کردند جای خالی تبیین بسیاری از موضوعات در سطح جامعه و به ویژه با گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب است.

وی برنامه‌ریزی برای تبیین و روشنگری اهداف انقلاب برای گروه‌های سنی جوانان، نوجوانان و دانشجویان را ضروری دانست و ادامه داد: یکی از نیازهای جدی جامعه تبیین و تفهیم عرصه‌های ۴۰ سال انقلاب به طور کامل و واضح برای جوانان و نوجوانان است زیرا نسل‌های بعد از انقلاب باید بدانند که در این چهار دهه چه اتفاقاتی رخ داده و انقلاب چه مشکلاتی را سپری کرده است تا اکنون به یک فضای ایران قوی برسیم.

دبیر همایش جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس با تاکید بر لزوم حفظ میراث ایران قوی توسط جوانان و نوجوانان تصریح کرد: در این فضا نیازمند حرکت جهادی برای تبیین هستیم، دانشگاه‌های آزاد در این مسیر حرکت‌های خوبی را آغاز کردند و لازم است که این موضوع را با نگاه نو و زبان علم و فناوری برای جوانان تفهیم کنیم.

کد خبر 613439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.