آخرین اقدامات طرح «میز محلات» شهرداری اصفهان

مشاور شهردار اصفهان در امور محلات شهر گزارشی از آخرین اقدامات طرح «میز محلات» شهرداری این کلان‌شهر را تشریح کرد.

احمد نواب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از ابتدای فعالیت مدیریت شهری ششم، به ابتکار شهردار اصفهان میز محلات تشکیل شد که هر هفته جلسات آن به ریاست شهردار و با حضور معاونان و مشاوران وی به صورت منظم تشکیل می‌شود و موضوعات مربوط به محلات در آن مطرح می‌شود و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: در آغاز فعالیت «علی قاسم‌زاده» به عنوان شهردار اصفهان، قرار شد بازدیدی از ۲۲۰ محله شهر اصفهان با حضور مدیران مناطق داشته باشیم و گزارشی از وضعیت موجود و خدماتی که شهرداری انجام داده است را مورد بررسی قرار دهیم، در این راستا اسناد بالادستی که در دوره‌های مختلف در شهرداری حول محور محلات مطرح شده بود، تحقیقات انجام شده یا مکتوبات را نیز مطالعه کردیم و به این نتیجه رسیدیم که بر اساس وضعیت موجود مداخله‌ای در تعدادی از محله‌های شهر داشته باشیم.

مشاور شهردار اصفهان در امور محلات شهر ادامه داد: با توجه به این موضوع که تنها برای دوره چهار ساله می‌توانیم برنامه عملیاتی داشته باشیم، مقرر شد از بین ۲۲۰ محله، تعداد ۹۸ محله با توجه به محرومیتی که در آنها وجود دارد، مورد توجه قرار گیرد، زیرا در طول سال‌های گذشته توسعه‌ای در آنها اتفاق نیفتاده بود که از این تعداد ۵۸ محله نیاز به بررسی و مداخله فوری داشت، از این رو با توجه به بودجه شهرداری و توان مناطق، برای هر منطقه دو محله را در نظر گرفتیم و در سال ۱۴۰۰ پروژه‌های محله‌محوری را در ۳۰ محله آغاز کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله نخست باید محرومیت‌زدایی می‌کردیم و سپس پیگیر ارتقای محله و هویت آنها می‌شدیم، لذا در چهار شاخصه عمرانی، زیستی، فرهنگی و اقتصاد محله مداخله کردیم از این‌رو با حضور کارشناسان حوزه‌های مربوطه و با نظارت مدیر منطقه برای محله‌های مدنظر پروژه‌های مورد نیاز را تعریف کردیم.

نواب گفت: سال گذشته برای محله‌های مورد هدف پروژه در نظر گرفته شد و پس از تصویب در شورای اسلامی شهر، از شهریورماه طراحی پروژه‌ها به مناطق ابلاغ شد تا با تأمین اعتبار برای مراحل اجرایی گام بردارند.

وی ادامه داد: از ابتدای مهرماه برای بازدید روزانه از مدیریت و رصد مراحل انجام پروژه‌ها در مناطق مختلف شهرداری اقدام کردیم که نتایج خوبی به همراه داشت.

رفع مسائل ۱۵ روستای الحاق شده به شهر اصفهان

مشاور شهردار اصفهان در امور محلات شهر با اشاره به برگزاری جلسات میز محلات از ابتدای مهرماه، تصریح کرد: در این جلسات به روند اصلاح امور و رفع نواقص و موانعی پیش رو در راستای اجرای پروژه‌ها پرداختیم، البته بعضی موانع داخلی است و به عنوان مثال نیاز است در طراحی پروژه‌ها تغییر ایجاد شود یا بودجه آن تغییر کند که این موارد در میز محلات با حضور شهردار اصفهان بررسی شد تا مشکلات رفع شود.

وی اظهار کرد: بعضی از امور مربوط به سازمان‌های خارج از شهرداری و فراسازمانی است، به عنوان مثال قرار بود در محله کلمه‌خواران اصلاح معابر و آسفالت انجام و چاه‌های جذب آب‌های سطحی برای آن ایجاد شود، اما این محله از شبکه آب و فاضلاب محروم بود، لذا با پیگیری‌های انجام شده، در حال حاضر شرکت آب و فاضلاب در حال ایجاد شبکه آب و فاضلاب در محله کلمه‌خواران است تا پس از اتمام این اقدام، کارهای اصلاحی نیز انجام شود.

نواب با بیان اینکه در جلسه اخیر میز محلات، موضوع روستاهای الحاق شده به شهر اصفهان مورد بررسی قرار گرفت، گفت: روستای راران در تقسیمات کشوری به «محله راران» تغییر یافته است؛ در این محله باید اصلاح شبکه معابر، ساماندهی مادی انجام دیوارنگاره، پاتوق محلی، مرکز فرهنگی در مجاورت مسجد و ایجاد مرکز ورزشی انجام شود، اما به مانع برخورد کردیم زیرا جاده دسترسی آن خارج از محدوده است، لذا باید کمیسیون ماه ۵ مجوزهای لازم را به شهرداری بدهد تا بتوانیم ورودی محله راران را نیز مطابق شأن و شخصیت آن قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به الحاق ۱۵ روستا به شهر اصفهان، قرار شد کار کارشناسی انجام و مشاور گرفته شود و موضوع به عنوان یک طرح برای کمیسیون ماه ۵ ارسال شود تا سایر اقدامات انجام گیرد، به همین جهت در جلسه اخیر میز محلات تقسیم وظایف انجام شد و پیگیری‌های لازم را تا حصول نتیجه انجام خواهیم داد.

مشاور شهردار اصفهان در امور محلات شهر با بیان اینکه در جلسه میز محلات، حوزه سازمان طراحی شهرداری گزارشی از روند کار و تعداد طرح‌ها ارائه کرد، افزود: در این جلسه حوزه زیباسازی نیز طرح‌های مد نظر را ارائه کرد تا به مناطق ابلاغ شود.

کد خبر 613413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.