ورود کشتی نظامی امارات به جزیره سقطری یمن

منابع خبری چهارشنبه شب گزارش دادند یک کشتی باری نظامی امارات متحده عربی حامل تجهیزات نظامی و جاسوسی در جزیره سقطری واقع در جنوب یمن پهلو گرفته است.

به گزارش ایمنا، منابع آگاه گفتند که این کشتی باری امارات حامل تجهیزات نظامی و سیستم‌ها و سامانه‌های ارتباطی و نظارتی است.

این منابع افزودند، تجهیزات کشتی اماراتی پس از بارگیری در بندر سقطری به پایگاه نظامی امارات در نزدیکی فرودگاه سقطری در شهر حدیبو منتقل شدند.

این در حالی است که منابع رسانه‌ای یمن پیش تر از نقشه جدید امارات و رژیم صهیونیستی برای تبدیل دومین شهر بزرگ جزیره سقطری یمن واقع در دهانه خلیج استراتژیک عدن به یک پایگاه اطلاعاتی - نظامی خبر دادند.

بر اساس این گزارش، اشغالگران اماراتی در راستای تلاش‌های ابوظبی و رژیم صهیونیستی برای اجرای طرح جدید اطلاعاتی - نظامی، یکی از مسئولان اطلاعاتی به نام «محمود فتح آل خاجه» را به جزیره استراتژیک سقطری واقع در دهانه خلیج عدن بازگرداندند.

هدف از این طرح جدید، تصرف اراضی بزرگ و وسیع در سواحل شهر قلنسیه جهت ایجاد پایگاه‌های نظامی و مراکز اطلاعاتی برای نیروهای اماراتی و صهیونیستی است.

پیشتر وب سایت آمریکایی "ساوث فرونت" (متخصص در زمینه تحقیقات نظامی) فاش کرد که امارات و رژیم صهیونیستی قصد ایجاد پایگاه‌های نظامی و اطلاعاتی در جزیره سقطری یمن را دارند.

این وب سایت که متخصص تحقیقات نظامی و استراتژیک است، به نقل از منابع عربی و فرانسوی نوشت: به تازگی هیأتی متشکل از افسران اماراتی و رژیم صهیونیستی از این جزیره بازدید و چند نقطه را با هدف ایجاد امکانات اطلاعاتی بررسی کردند.

همچنین "عیسی سالم بن یاقوت" شیوخ بزرگ قبایل جزیره سقطری، امارات و عربستان را به وارد کردن رژیم صهیونیستی به این جزیره متهم کرده است.

در نوزدهم ژوئن سال گذشته گروه موسوم به شورای انتقالی جنوبِ مورد حمایت امارات که خواستار جدایی جنوب یمن از شمال است، کنترل شهر "حدیبو" مرکز جزیره سقطری را به دست گرفت.

جزایر سُقُطری یا سُقُطرا، مجمع الجزایری متعلق به یمن است که در غرب اقیانوس هند، میان دو قاره آسیا و آفریقا و در دهانه "خلیج عدن" قرار دارد و برای کشتیرانی از موقعیت استراتژیک برخوردار است.

منبع: ایرنا

کد خبر 613352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.