ضرورت رفع المان‌های شهری نامرتبط در پایتخت

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: المان و آثار حجمی در میادین باید برای شهروندان الهام‌بخش باشد، در این میان مفهوم بسیاری از میادین با المان نصب شده در آن بی‌ارتباط است، بر همین اساس در کمیسیون فرهنگی و کمیته هنری شورای ششم شهر و سازمان زیباسازی در پی احصای این تفاوت‌ها و رفع آن هستیم.

علیرضا نادعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص المان‌های نصب شده در میادین تهران، اظهار کرد: جهت انتقال مفاهیم از طریق میادین در شهر تنها نباید از المان‌های حجمی در میدان استفاده کرد، به عنوان مثال در میدان انقلاب المانی از مشت‌های گره کرده است که معنای انقلاب را به ذهن متبادر می‌کند یا در کنار میدان سپاه ساختمان بزرگ بسیج و سپاه قرار دارد که به خوبی مفاهیمی که مد نظر است را به مخاطب منتقل می‌کند.

وی ادامه داد: در این میان میادینی نیز وجود دارند که نتوانستند آن گونه که باید با شهروندان از نظر مفهومی ارتباط برقرار کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: به عنوان مثال مکان خوبی در میدان ولیعصر ایجاد شده، اما گاهی نیز آن گونه که باید با مخاطب ارتباط برقرار نمی‌شود، در حالی که المان و آثار حجمی در میادین باید برای شهروندان الهام‌بخش باشد.

وی با تاکید بر اینکه برای انتقال برخی از مفاهیم باید المانی یا طرح بصری را اضافه یا کم کنیم تا مفهوم درست به ذهن شهروندان متبادر شود، تصریح کرد: زمانی سعی داریم مفهومی را تولید کنیم که از طریق مجسمه‌ای در میدان امکان‌پذیر نیست و از سایر المان‌ها کمک می‌گیریم، اما مسئله مهم این است که میدان خنثی نباشد و المان، هارمونی و تناسب لازم را با نام میدان داشته باشد.

نادعلی با بیان اینکه در این میان مفهوم بسیاری از میادین با المان نصب شده در آن بی‌ارتباط است، افزود: بر همین اساس در کمیسیون فرهنگی و کمیته هنری شورای ششم شهر تهران و با کمک همکاران سازمان زیباسازی در صدد احصای این تفاوت‌ها و تناسب نداشتن‌ها هستیم تا بتوانیم برای رفع آنها اقدام کنیم.

کد خبر 613345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.