احداث حیاط شهری برای آپارتمان‌نشینان سیدنی

مدیران سیدنی، بزرگ‌ترین شهر استرالیا و قاره اقیانوسیه، فضای سبز بسیار بزرگی به نام Drying Green احداث کرده‌اند که قرار است به عنوان حیاط خلوتی برای ساکنان آپارتمان‌های اطراف عمل کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، حیاط شهری سیدنی پوشش سبزی شبیه به یک طرح اوریگامی دارد که سازه مردابی داخلی مرکز آن به جمع‌آوری آب باران کمک می‌کند و این آب پس از تصفیه برای مصارف مختلف توسط ساکنان اطراف و همچنین آبیاری گل‌ها و گیاهان پارک مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این پارک با الهام از پیشینه صنعتی منطقه، "Drying Green" نامیده شده است؛ چراکه در گذشته، صنعت‌گران به خشک کردن پشم‌ها روی پوشش‌های گیاهی منطقه می‌پرداختند و این کار یکی از مهم‌ترین منابع رونق اقتصادی شهر به‌شمار می‌رفت.

وجود یک فضای بزرگ برای کباب درست کردن زیر سایه سازه‌ای پوشیده از پنل‌های خورشیدی، یک اثر هنری هندسی با پیاده‌راه‌های شیشه‌ای رنگارنگ، چشم‌اندازهای زیبا و ساختمانی تفریحی با پشت‌بامی کاملاً سبز از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد حیاط شهری سیدنی به‌شمار می‌رود. پارک Drying Green چشم‌اندازی بسیار اعجاب‌انگیز در یکی از شلوغ‌ترین مناطق سیدنی به وجود آورده است که مردم می‌توانند در فضاهایی خلوت و سبز به ملاقات یکدیگر بپردازند یا ساعت‌ها را با تفریح و استراحت سپری کنند.

احداث حیاطی شهری برای آپارتمان‌نشینان سیدنی

نزدیکی پارک جدید به فضاهای آبی و تالاب‌های شهر، نقش مهمی در برانگیختن طراحان به ایجاد مخزن‌های جمع‌آوری آب باران در آن ایفا کرد تا علاوه بر استفاده دوباره از آب جمع‌شده در مخزن‌ها، از وقوع سیل در منطقه جلوگیری شود.

چراغ‌هایی بزرگ شبیه به الماس در دو طرف پارک تعبیه شده است که با درخشش خود هنگام تاریکی، تجربه‌ای وصف‌ناشدنی برای افراد جوان و پیر حاضر در پارک به وجود می‌آورد.

برنامه‌ریزان سیدنی ادعا کرده‌اند که بیشترین سرمایه‌گذاری را در امکانات اجتماعی حیاط بزرگ شهر انجام داده‌اند تا به افزایش تعامل اجتماعی میان شهروندان منجر شود. علاوه بر این، انتخاب محل احداث پارک با توجه به نزدیکی به یک فضای تفریحی آبی، زمین‌های ورزشی متعدد، یک کتابخانه، پلازاهای زیبا، یک مرکز آموزشی برای کودکان و نوجوانان، مراکز خلاقیت و نمایشگاه‌های هنر انجام شده است تا بازدیدکنندگان پارک بتوانند تنها با چند دقیقه پیاده‌روی از این فضای سبز به تمام این مکان‌ها دسترسی بیابند.

احداث حیاطی شهری برای آپارتمان‌نشینان سیدنی

کد خبر 613334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.