واکسن سرطان در دسترس قرار می‌گیرد؟

گروهی از متخصصان اعلام کرده‌اند که تا سال ۲۰۳۰ میلادی واکسن سرطان در دسترس افراد قرار خواهد گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دو متخصص که در تولید یکی از موفق‌ترین واکسن‌های کووید مشارکت داشتند، اعلام کردند که واکسن‌های سرطان می‌تواند در دهه آینده برای بیماران قابل دسترس باشد. آن‌ها با بیان اینکه درباره اعلام دست‌یافتن به روش درمانی برای سرطان دچار تردید هستند، اظهار داشتند که به پیشرفت‌هایی دست پیدا کرده‌اند و کار بر آن را ادامه خواهند داد.

محققان اعلام کردند که کسب موفقیت در تولید واکسن فایزر در برابر بیماری کووید -۱۹، می‌تواند برای آزمایش‌های مربوط به سرطان کمک‌کننده باشد. استفاده از فناوری mRNA در همه‌گیری کرونا موفقیت‌آمیز بوده است، بنابراین این تجربه عامل مشوقی برای تحقیقات در مورد واکسن سرطان بوده است.

با وجود اینکه واکسن‌های معمولی با استفاده از شکل ضعیف شده ویروس تولید می‌شود واکسن‌های مبتنی بر mRNA فقط از کد ژنتیکی ویروس استفاده می‌کند. واکسن‌های مبتنی بر فناوری ذکر شده به بدن تزریق می‌شود، وارد سلول‌ها می‌شود، در نتیجه آنتی‌ژن‌هایی ایجاد می‌شود که توسط سیستم ایمنی تشخیص داده شده و آن را برای مبارزه با بیماری آماده می‌کند. محققان اعلام کرده‌اند که ممکن است واکسن سرطان پیش از سال ۲۰۳۰ در سراسر جهان عرضه شود.

کد خبر 613303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.