«برنده‌ها» نماینده انگلستان در اسکار

انگلستان فیلم سینمایی «برنده‌ها» به کارگردانی فیلم‌ساز ایرانی،انگلیسی و با بازی رضا ناجی را به عنوان نماینده خود در نود و پنجمین دوره جوایز اسکار معرفی کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از ددلاین، فیلم برندگان Winners به نویسندگی و کارگردانی حسن ناظر به عنوان نماینده انگلستان برای بخش بهترین فیلم بخش بین الملل اسکار انتخاب شده است.

مرگ برای طلاق - Dying to Divorce اثر کلویی فیرودر- Chloe Fairweather، پسری که باد را مهار کرد -The Boy Who Harnessed The Wind به کارگردانی چیوتل اجیوفور - Chiwetel Ejiofor، من جادوگر نیستم - I Am Not A Witch اثر رونگانو نیونی - Rungano Nyoni، سرزمین پاک من - My Pure Land به کارگردانی سرمد مسعود - Sarmad Masud، زیر سایه - Under the Shadow ساخته بابک انوری - Babak Anvari و مترو مانیلا اثر شأن الیس - Sean Ellis عناوین فیلم‌هایی است که پیشتر از سوی انگلستان به بخش بین الملل جشنواره اسکار ارسال شده اند.

داستان فیلم برنده‌ها در یک روستای فقیرنشین ایرانی اتفاق افتاده که در این روستا بچه‌ها به سختی کار می‌کنند تا خرجی خانواده‌هایشان را تأمین کنند. روزی یحیی که ۹ سال دارد و دوستش لیلا، مجسمه گرانبهایی را در بیابان پیدا می‌کنند. در حالی که مقامات به دنبال گنج گمشده می‌گردند، ناصرخان رئیس یحیی که در اینجا رضا ناجی آن را بازی می‌کند، با اشتیاقی که به سینما دارد، تصمیم می‌گیرد به بچه‌ها برای پیدا کردن صاحب این مجسمه کمک کند.

این فیلم که به طور کامل در ایران فیلمبرداری شده با حمایت Creative Scotland ساخته شده است. برنده‌ها در ماه اوت گذشته در جشنواره فیلم ادینبورگ اکران شد.

حسن ناظر کارگردان، تهیه‌کننده و تدوینگر ایرانی است که ریاست هیأت داوران نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم سارک را نیز عهده دار بود. او دانش آموخته رشته سینما از دانشگاه آبردین اسکاتلند و رشته تئاتر از آموزشگاه حمید سمندریان است. سومین فیلم او آرمان‌شهر برنده پنج جایزه از جشنواره‌های بین‌المللی فیلم شد و نماینده افغانستان در هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار در بخش جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان بود. این فیلم همچنین برنده جایزه نگاه‌ویژه مسابقه بزرگ ستایش Accolade Global film Competetion در جشنواره بین‌المللی فیلم آمریکا شد.

او در تئاتر دایره گچی قفقازی در نقش قاضی جوان به کارگردانی مرحوم حمید سمندریان ایفای نقش داشته است.

در برنده‌ها آخرین ساخته ناظر، رضا ناجی، حسین عابدینی، پارسا مقامی، هلیا محمدخانی و ملالی ذکریا ایفای نقش می‌کند.

فیلمبرداری این اثر که توسط بفتا هم انتخاب شد، توسط آرش سیفی جمادی انجام شده و تدوین آن نیز بر عهده دیو آرتور، حسن ناظر و رضا جوزه است.

برای ارسال به بخش بین الملل اسکار در انگلستان فیلمی واجد شرایط است که باید غیرانگلیسی زبان باشد و بین اول ژانویه تا سی ام نوامبر ۲۰۲۲ در این کشور اکران شده باشد.

کد خبر 613260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.