آغاز مطالعات جدید طرح جامع شهر قم

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: مطالعات جامع شهر طی دو دهه انجام می‌شود و آخرین مطالعات شهر قم مربوط به سال ۱۳۸۶ بوده و امسال برای مطالعات جدید مشاور گرفته ‌شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روح‌الله امراللهی امروز _چهارشنبه بیست‌وهفتم مهرماه_ با اشاره به اهمیت به‌روز شدن خط محدوده و حریم شهر، اظهار کرد: با توجه به اینکه افق طرح جامع شهر قم در سال ۱۴۰۰ به پایان رسیده است، باید قبل از آن طرح جامع قم تهیه می‌شد که به علت بعضی از مسائل هنوز تهیه نشده است.

وی از آغاز مطالعات جدید طرح جامع شهر قم خبر داد و افزود: مطالعات جدید طرح جامع شهر قم با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان و مجموعه وزارت راه و شهرسازی آغاز شده است و برای آن مشاور گرفته‌اند، اما مطالعات آن چند سال طول خواهد کشید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه مدت زمان انجام مطالعات جامع تا حدود سال ۱۴۰۶ زمان خواهد برد، تصریح کرد: برای بررسی حریم و محدوده شهر نیاز به زمان زیادی است و در حال حاضر برای مطالعات مشاور گرفته شده است و معتقد هستم تا سال ۱۴۰۶ این مطالعات طول می‌کشد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از تهیه و اتمام مطالعات طرح جامع، نیاز به تهیه طرح تفضیلی بوده که با توجه به زمان مورد نیاز برای تهیه طرح تفضیلی حدود یک دهه زمان نیاز داشته و تا آن روز تغییری در محدوده و حریم شهر نخواهیم داشت و مردم نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشند.

امراللهی افزود: به علت کمبود آب، نگاه ملی به شهر قم توسعه‌ای نبوده است و با وجود پیگیری مسئولان شهر قم هیچ محدوده‌ای به حریم شهر وارد نمی‌شود.

وی با توجه به نبود نگاه توسعه‌ای به شهر قم، تصریح کرد: به علت همین نگاه حتی نتوانسته‌ایم بخشی در حدفاصل منطقه پنج و چهار را که به صورت بایر رها و باعث آلودگی هوای منطقه شده است را نیز به محدود وارد کنیم و حتی مجوز آب برای کشاورزی برای آن بگیریم و به یکی از مشکلات زیست محیطی منطقه تبدیل شده است.

کد خبر 613257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.