کادرسازی راه پیروزی بر دشمن است

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان گفت: همه ما یک دشمن مشترک داریم که می‌خواهد چراغ حضور اباعبدالله(ع) را خاموش کند اما ما بر هر توطئه‌ای پیروز می‌شویم به شرطی که به خوبی کادرسازی کنیم.

به گزارش ایمنا، محمدرضا جان‌نثاری پیش از ظهر امروز _چهارشنبه بیست‌وهفتم مهرماه_ در دیدار با یکصد نفر از مداحان استان اصفهان با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان ضمن قدردانی از ذاکران اهل بیت (ع) به جهت حضور و برپایی باشکوه مراسم محرم و صفر، اظهار کرد: مراسم محرم و صفر امسال، بسیار باشکوه و امیدبخش برپا شد؛ حضور شورانگیز جوانان در مراسم این ایام باعث افتخار ما بود.

وی با اشاره به نشستی که در گذشته با حضور مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) برگزار شد، ادامه داد: گفته بودیم که به واسطه شیوع کرونا دو سال و اندی ورودی معنویت به جامعه مسدود شده است، از طرفی فرزندان ما از دبستان تا دانشگاه به فضای مجازی ولنگار وصل شدند؛ نتیجه این شده است که معدودی از نوجوانان و جوانان ما فریب بخورند و در اغتشاشات حضور یابند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تاکید کرد: حال که به این بلا دچار شده‌ایم، راه درمان تنها برگزاری مجلس ذکر اباعبدالله الحسین (ع) است. این راه درمان را نه از روی احساس بلکه با تفکر و مطالعه می‌گویم، مجالس اهل بیت (ع) اثرگذار و ماندگار است و اگر مراسم با شور و شعور محرم و صفر نبود، اغتشاشات بیش از اکنون ما را درگیر می‌کرد.

جان‌نثاری با اشاره به اینکه ذکر اهل بیت (ع) قلب و روح را جلا می‌دهد، اظهار کرد: امسال فرایند تسهیلی که برای برپایی موکب‌های اربعین انجام شد مثال‌زدنی بود؛ بیش از ۱۵۰ موکب برپا شد که باعث افتخار ما است. تسهیلگری امور مواکب اربعین را از خودمان آغاز کردیم و دستگاه‌های مختلف استان را مکلف کردیم که هرچه می‌توانند در اختیار مواکب قرار دهند.

وی تصریح کرد: همه ما یک دشمن مشترک داریم که می‌خواهد چراغ حضور اباعبدالله (ع) را خاموش کند لیکن بر هر توطئه‌ای پیروز خواهیم شد؛ به شرطی که به خوبی کادرسازی کنیم.

جان‌نثاری خطاب به مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) گفت: نوجوانان و جوانان را دریابید. برای دانش‌آموزان و دانشجویان هدف و برنامه مدون و کارشناسی شده داشته باشید و با هوشیاری توطئه‌های دشمن را شناسایی و به مردم بازگو کنید. جهاد تبیین بهترین ریسمانی است که می‌توانیم به آن متوسل شویم. سخنان مقام معظم رهبری را در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهید تا خیر دنیا و آخرت نصیب همه ما شود.

جهاد تبیین در دستور کار مداحان قرار گیرد

حجت‌الاسلام مهدی فوقی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در این جلسه با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم عزاداری در دو ماه محرم و صفر، اظهار کرد: در واقع و در حقیقت ما هرچه داریم از برکات محرم و صفر است و انصافاً جامعه هیئات مذهبی و مداحان در این دو ماه همچنین در ایام شادی آل‌الله سنگ تمام گذاشتند.

وی افزود: در این برهه، یکی از منویات رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین است و علما، مداحان و هیئات مذهبی باید این موضوع را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند و با استفاده از ابزارهای مختلف روشنگری کنند.

حجت‌الاسلام فوقی تاکید کرد: همه فعالان عرصه نهضت تبلیغات اسلامی، باید عزم جدی در عرصه جهاد تبیین داشته باشند و اندیشه‌های والای اسلامی و انقلابی و هر آنچه خوبی است را، بیان کنند.

در این دیدار تعدادی از مداحان، در خصوص مسائل حوزه آموزش مداحی، مشکلات بیمه مداحان، توجه بیشتر به جوان‌گرایی در عرصه مداحی، حمایت‌های مسئولان در راستای تولید محتوا و سایر موضوعات مرتبط با مداحان نظرات، پیشنهادها و راهکارهای خود را مطرح کردند.

کد خبر 613246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.