بهترین کلینیک ایمپلنت در تهران

امروزه درمان با ایمپلنت جایگزین بسیار مناسبی برای دندان مصنوعی شده است. افرادی که به هر دلیلی تعدادی از دندان ها یا کل دندان هایشان را از دست داده اند، بهتر است از این روش استفاده کنند.

ایمپلنت، یکی از موفق ترین درمان ها در حال حاضر در علم دندان پزشکی است که احتمال موفقیت آن تا 98 درصد است. در این مطلب به طور خلاصه به تعریف ایمپلنت و مزایا و معایب آن می پردازیم. و ویژگی های یک کلینیک خوب برای انجام این عمل بسیار مهم را در اختیارتان قرار می دهیم تا راهنمای شما در انتخاب کلینیک باشد. پس تا پایان همراه ما باشید.

بهترین کلینیک ایمپلنت در تهران

ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت یک پیچ کوچک است که به عنوان ریشه دندان طی یک عمل جراحی در دهان کار گذاشته می شود. بعد از مدتی که این میله به استخوان فک جوش خورد، باید تاج مصنوعی دندان به آن وصل شود.

اکثر ایمپلنت ها از جنس تیتانیوم و زیرکونیا هستند که سازگاری بالایی با بدن انسان دارند. برای انجام این کار، ابتدا باید دندانی که آسیب دیده، کشیده شود. به دلیل خالی بودن حفره ایجاد شده، در این مرحله از مواد پیوند استخوان استفاده می شود. بعد از این کار معمولا دو تا شش ماه زمان لازم است تا استخوان فک آماده جراحی شود. بعد از گذشت این زمان، باید استخوان فک را با دریل سوراخ کنند و ایمپلنت را در آن قرار دهند. سپس سوراخ ایمپلنت را با وسیله ای به نام پیچ درپوش می بندند. بعد از آن لثه اطراف ایمپلنت بخیه می شود. پس از این مرحله دو تا شش ماه باید زمان بگذرد تا استخوان فک رشد کرده و به طور تدریجی به ایمپلنت پیوند بخورد. این زمان با توجه به شرایط و کیفیت استخوان متفاوت خواهد بود.

بعد از جوش خوردن ایمپلنت و استخوان فک، حالا نوبت قرار دادن اباتمنت است. اباتمنت، دندان تراشیده شده ای است که روی آن روکش نصب می شود. بعد از نصب اباتمنت قالب گیری می کنند تا دندان متناسب آن ساخته شود. بعد از آماده شدن روکش، آن را به وسیله چسب مخصوص و یا با استفاده از پیچ به پایه دندان وصل می کنند.

عوارض ایمپلنت

کاشت ایمپلنت در واقع نوعی عمل جراحی است و مانند هر عمل دیگری می تواند عوارض و خطراتی به همراه داشته باشد. با این حال عوارض آن خیلی خیلی کم است. عوارضی مانند خون ریزی، ورم، کبودی، عوارضی هستند که بعد از انجام هر عملی به روی دندان ها ممکن است رخ دهند. داروهایی که در ضمن این عمل استفاده می شود، ممکن است باعث ایجاد آلرژی شوند. قبل از انجام عمل بهتر است پزشک از بیمار خود در مورد سابقه آلرژی اطلاعات لازم را کسب کند.

از عوارض نادر دیگر ایمپلنت، احتمال شکستن آن است. این پروتز از موادی ساخته شده که مقاومت بالایی دارند. عواملی مانند فشار بیش از حد به ایمپلنت و یا مناسب نبودن زاویه ایمپلنت، مناسب نبودن شرایط استخوان فک می تواند باعث ایجاد چنین عارضه ای شود. تمام این موارد نشان دهنده این است که برای انجام چنین عملی حتما باید از افراد متخصص و با تجربه در این امر بهره جست.

مزایای ایمپلنت

درمان به وسیله ایمپلنت امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. از دلایل آن می توان به افزایش زیبایی دندان و ظاهر طبیعی آن اشاره کرد. ایمپلنت زیبایی بیشتری نسبت به دندان مصنوعی دارد. هم چنین ثابت بودن آن بر خلاف دندان مصنوعی و طول عمر زیاد آن هم از مزیت های پروتز دندانی است. اگر بهداشت دهان و دندان را به طور کامل رعایت کنید، بی شک پروتز دندان تا پایان عمر می تواند برای شما کارایی داشته باشد. عادت های نامناسبی مثل سیگار کشیدن، شکستن اجسام سفت و سخت با دندان و دندان قروچه می تواند باعث کاهش عمر و صدمه به ایمپلنت شود.

دندان مصنوعی به دلیل متحرک بودن ممکن است در خوردن و جویدن غذا و در صحبت کردن مشکلاتی برایتان به وجود آورد. یک مزیت ایمپلنت ثابت بودن آن در مقایسه با دندان مصنوعی است. برای کاشت ایمپلنت در شرایط عادی نیاز به زمان زیادی نیست. حتی می توان گفت از سریع ترین روش ها برای پر کردن جای خالی دندان از بین رفته، ایمپلنت است. برای افزایش طول عمر آن باید هر کاری که برای سلامت دندان های طبیعی خود انجام می دهید، برای آنها هم انجام دهید. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن مرتب، مراجعه دوره ای به دندان پزشک و غیره از مواردی است که در نگهداری از ایمپلنت ها بهتر است انجام شود.

بهترین کلینیک ایمپلنت

در انتخاب بهترین کلینیک برای انجام ایمپلنت دندان، بهتر است مواردی را در نظر بگیرید. این که در چه مکانی و توسط چه کسی این کار انجام شود، در میزان رضایت شما تاثیر زیادی خواهد داشت. یک کلینیک خوب از ایمپلنتولوژیست های ماهر و کار بلد استفاده می کند. استفاده از متخصصین ایمپلنت، اهمیت حیاتی دارد. زیرا فقط یک متخصص می داند رگ های عصبی داخل فک کجا قرار دارند و هنگام سوراخ کردن استخوان فک به آنها آسیب نمی زند.

نکته دوم در انتخاب کلینیک، خوب استفاده از مواد اولیه مرغوب و بهترین برند ها در کاشت ایمپلنت و دارا بودن تجهیزات دندان پزشکی مدرن و به روز است. استفاده از مواد اولیه و انتخاب پیچ های ایمپلنت از جنس تیتانیوم می تواند در موفقیت آمیز بودن عمل و صفر کردن ریسک آن تاثیر زیادی داشته باشد.

کلینیک ایمپلنت در تهران

با توجه به مطالبی که گفته شد و همچنین با توجه به حساسیت کاشت ایمپلنت باید در انتخاب پزشک خود نهایت دقت را داشته باشید.. نبود دندان و جای خالی آن در دهان، اعتماد به نفس افراد را پایین آورده و برخی حاضرند فقط برای زیبایی هزینه های گزافی پرداخت کنند. بنابراین بهتر است مرکزهای معتبری مانند کلینیک ایمپلنت در تهران دکتر وحید دهقان ، دکتر سجودی یا دکتر آرش راد را در الویت خود قرار دهید .

کد خبر 613243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.