نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب باید به جایگاه خود بازگردد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: نمایشگاه در چهار سال گذشته رها شده است و برای حرکت مجدد باید زمان مناسبی را لحاظ کرد تا بتواند به جایگاه خود بازگردد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _چهارشنبه بیست و هفتم مهرماه_ در آئین افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری، شهر هوشمند، مدیریت جامع شهری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته که در شهر آفتاب پایتخت برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب محلی برای ارائه پیشرفت‌های علمی و تبادل تجارت در داخل و خارج باشد و این سایت بین‌المللی نمایشگاهی با توجه به ظرفیتی که دارد، می‌تواند در این حوزه موفقیت‌هایی را به دست بیاورد.

وی ادامه داد: امیدواریم نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب به جایگاهی برسد که در تقویم‌های بین‌المللی جایگاهی پیدا کند و مورد استقبال عمومی و تخصصی قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از رها شدن نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در مدیریت شهری گذشته، گفت: در دوره گذشته، محل این نمایشگاه مورد استفاده قرار نگرفت و شرایط بدی ایجاد شد، اما خوشحال هستیم که در این دوره از مدیریت شهری و با تلاش مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب شرایط خوبی در این مجموعه فراهم شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این نمایشگاه در چهار سال گذشته رها شده است و برای حرکت مجدد باید زمان مناسبی را لحاظ کرد تا بتواند به جایگاه خود بازگردد و به طور حتمی چنین خواهد شد.

چمران با بیان اینکه در چند نوبت در صحن شورای اسلامی شهر و حتی در جمع مسئولان برگزارکننده نمایشگاه‌ها به انتقال نمایشگاه‌های بزرگ و پرازدحام به محل نمایشگاه شهر آفتاب تاکید کردم، افزود: این واقعیتی انکارناپذیر است و باید به آن توجه شود. به طوری که در سال ۱۳۸۲ و در جلسه‌ای که با حضور رئیس جمهور وقت و معاون اول و وزیر صنایع و فرمانده نیروی انتظامی وقت برگزار شد، تصمیم به برگزاری نمایشگاه‌ها در خارج از شهر و در محل دیگری گرفته شد و دلیل آن نیز ترافیک و مشکلاتی بود که در نمایشگاه سئول به وجود می‌آمد.

وی اضافه کرد: از آن زمان به بعد تا مدتی نمایشگاه کتاب در محل نمایشگاه بین‌المللی سئول برگزار نشد، چرا که این محل نه ظرفیت پذیرش مراجعه‌کنندگان و نه محل مناسبی برای پارکینگ خودروها بود و شهروندان با مشکلاتی در حوزه ترافیکی روبه‌رو می‌شدند، بنابراین چاره‌ای نبود تا نمایشگاهی ساخته شود که سرانجام با تلاش مضاعف، نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب ساخته شد و در آن مقطع توانستیم با همراهی مهندسان مشاور خارجی و داخلی، طراحی‌هایی را انجام دهیم و درنهایت دو طرح در خصوص ساخت نمایشگاه شهر آفتاب به شورای اسلامی شهر ارائه و در نهایت تیمی متشکل از اساتید در خصوص احداث این نمایشگاه تشکیل و طرحی انتخاب شد که نمایشگاه فعلی بر اساس آن احداث شده است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه نباید هیچ نمایشگاهی به‌ویژه نمایشگاه‌های پرازدحام و بزرگ در سطح شهر برگزار شود، خاطرنشان کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی مزاحمت‌هایی را برای شهروندان به وجود می‌آورد به طوری که شاهد قفل شدن شهر تهران می‌شویم و شهروندان آسیب می‌بینند.

کد خبر 613233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.