نسل جوان تشنه‌ی معارف قرآنی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان تحول در عرصه‌ فعالیت‌های قرآنی را ضروری دانست و گفت: پیام قرآن، نشاط و معنویت است و باید برای تقویت فعالیت‌های آموزشی و محتوایی به ویژه برای کودکان، نوجوانان و جوانان، بیش از گذشته تلاش کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین مهدی فوقی پیش از ظهر امروز در مجمع عمومی اتحادیه مؤسسات و تشکلهای قرآنی استان با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی، فعالیت‌های قرآنی در کشور رشد و نمو خوبی داشته است، اظهار کرد: مؤسسات و مراکز قرآنی طی این سال‌ها نقش قابل توجهی در گسترش آموزش‌های قرآنی در جامعه داشته‌اند اما همچنان که باید و شاید نتوانسته‌ایم میان نسل جوان و قرآن، ارتباط برقرار کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: طی دو سالی که به دلیل شیوع بیماری کرونا، جبهه مقابل از بی‌تدبیری‌ها در مواجهه با این بیماری به خصوص در عرصه‌ی فعالیت‌های فرهنگ دینی سوءاستفاده کرد، ضربه‌های بسیاری خوردیم و اکنون وقت آن است که با جهشی بلند و چشمگیر، کاستی‌ها را جبران کنیم.

وی ضمن اشاره به فرمایشات دو دهه‌ی گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص توجه به نسل‌های آینده، گفت: تنها چیزی که می‌تواند هدایتگر جامعه باشد، قرآن کریم است؛ بنابراین مؤسسات قرآنی باید با خلاقیت، ایده و روش‌های نو، فکر و محتوای غنی و استفاده از ظرفیت جوانان نخبه برای تولید محتوا و ارائه برنامه، تلاش مضاعف کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فوقی تحول در عرصه‌ی فعالیت‌های قرآنی را ضروری دانست و گفت: پیام قرآن، نشاط و معنویت است و باید برای تقویت فعالیت‌های آموزشی و محتوایی به ویژه برای کودکان، نوجوانان و جوانان، بیش از گذشته تلاش کرد.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم و زیربنایی در پیشبرد امور قرآنی، تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز قرآنی است؛ باید از برپایی نشست‌های بدون محتوا و تکراری پرهیز شود و خروجی فعالیت مراکز فرهنگی و قرآنی در جامعه نمود داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه نسل جوان و نوجوان ما تشنه معارف قرآنی است، خاطر نشان کرد: باید با نسل جوان ارتباط برقرار کرد و شکوفایی ویژه در عرصه‌های قرآنی را با ورود به مهدهای کودک و دبستان شروع کنیم.

گفتنی است، در مجمع عمومی سالیانه اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت استان اصفهان که در باشگاه شماره دو شهرداری برگزار شد، مدیرعامل و بازرسان اتحادیه گزارش تراز مالی مجمع را ارائه کردند؛ همچنین درباره وضعیت و مشکلات تشکل‌های قرآن و عترت استان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

کد خبر 613231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.