تبدیل سقف پارکینگ‌های روباز به نیروگاه‌های کوچک خورشیدی در اتریش

مسئولان شهر تیرول اتریش برای افزایش بهره‌وری از انرژی تجدیدپذیر خورشیدی و جلوگیری از استفاده از زمین‌های کشاورزی پرمحصول برای نصب پنل‌های خورشیدی، قصد دارند سقف پارکینگ‌های روباز شهر را با سلول‌های خورشیدی بپوشانند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات ایالت فدرال تیرول اتریش مطالعه‌ای را در مورد پتانسیل سیستم‌های فتوولتائیک (PV) در این منطقه منتشر کردند که نشان می‌دهد بهره‌گیری از سقف پارکینگ‌ها برای نصب پنل‌های خورشیدی فواید زیادی برای شهر دارد.

طبق یک بیانیه رسمی، جوزف گایسلر، مشاور انرژی و کشاورزی منطقه توضیح داد که نتایج این مطالعه باعث تغییر در استراتژی انرژی این ایالت تا سال ۲۰۵۰ می‌شود. پارکینگ‌های روباز یکی از ناکارآمدترین کاربری‌های زمین هستند، زیرا مناطق وسیعی را اشغال می‌کنند و تنها فایده آن‌ها جای دادن به ماشین‌ها است و این در حالی است که می‌توان از آن‌ها برای فضاهای سبز و ساخت مسکن استفاده کرد. این فضاهای شهری می‌توانند به باتری‌های انرژی کارآمد تبدیل شوند که به انتقال پایدار کمک می‌کنند.

در حال حاضر در تیرول، ۳۴۰۰ پارکینگ در فضای باز وجود دارد که مساحتی معادل ۵.۶ میلیون مترمربع را پوشش می‌دهد. اگر همه آنها تحت پوشش سیستم‌های فتوولتائیک قرار گیرند، می‌توانند تا ۲۸۳ گیگاوات‌ساعت انرژی خورشیدی در سال تولید کنند که برای تأمین انرژی ۸۱ هزار خانوار کافی است.

تبدیل سقف پارکینگ‌های روباز به نیروگاه‌های کوچک خورشیدی در اتریش

در حالی که این سیاست می‌تواند کمک قابل‌توجهی به توسعه انرژی پایدار در تیرول باشد، این ایالت همچنان قصد دارد بیشتر نیازهای فتوولتائیک خود را با سیستم‌های سقفی و دیواری پوشش دهد.

استفاده از سقف پارکینگ خودروها به جلوگیری از تخریب زمین‌های کشاورزی باارزش و پیشگیری از ساخت سیستم‌های PV در مناطق طبیعی حفاظت‌شده یا استفاده از فضاهایی که نور خورشید در آنها بهینه نیست، کمک می‌کند.

گیسلر، عضو شورای شهر تیرول، توضیح داد که بدون مداخلات زیرساختی سنگین، دولت می‌تواند زمین‌های کشاورزی پرمحصول خود را حفظ کند؛ چراکه تولید مواد غذایی بر تولید انرژی اولویت دارد.

کد خبر 613226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    0 0
    خبرهای این بخش جالبه. کاش یه مقایسه هم با اقدامات اینچنینی در اصفهان انجام می دادین.