کلنگ‌ پارکینگ جنوب حرم عبدالعظیم حسنی (ع) به زودی بر زمین می‌خورد

نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: امسال نیز با بررسی‌هایی که انجام دادیم، کلنگ ساخت پارکینگ طبقاتی حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در شب میلاد آن حضرت با حضور شهردار تهران به زمین زده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جعفر شربیانی امروز _چهارشنبه_ بیست و هفتم مهرماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین نیازهای شهر ری وجود یک پارکینگ بزرگ در نزدیکی حرم عبدالعظیم حسنی (ع) بود، این نیاز بعد از توسعه حرم در بررسی مباحث ترافیکی بیشتر احساس شده بود.

وی ادامه داد: در ابتدای دوره ششم شهر تهران یکی از اولویت‌های پیگیری، ایجاد پارکینگ طبقاتی اطراف حرم بود، بر همین اساس شورای اسلامی شهر در بودجه ۱۴۰۱ نیز این طرح را قرار داد.

نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: امسال نیز با بررسی‌هایی که انجام دادیم این طرح را به نتیجه رساندیم که توسط سرمایه‌گذار اجرا شود و با ورود شهردار تهران، تولیت آستان حرم عبدالعظیم حسنی (ع) معاونان شهردار و بررسی تمام جوانب کار قرار است تا کلنگ ساخت این پارکینگ طبقاتی در شب میلاد عبدالعظیم حسنی (ع) با حضور شهردار تهران به زمین زده خواهد شد.

وی با اشاره به ویژگی‌های این پارکینگ، تصریح کرد: این پارکینگ در زمینی به وسعت ۲۷ هزار متر مربع ساخته می‌شود، دارای سه طبقه منفی است که طبقات منفی یک و همکف آن تجاری است.

شربیانی با بیان اینکه این پارکینگ شبیه پارکینگی است که در کنار حرم حضرت معصومه (ص) قرار داد، اضافه کرد: این پروژه در ضلع جنوبی حرم ساخته می‌شود و در حال حاضر نیز تمام اقدامات مطالعاتی، مجوزها و قراردادهای مشارکت آن انجام و پیمانکار نیز انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۵۰۰ ظرفیت پارک خودرو در این پارکینگ در نظر گرفته شده است، افزود: هزینه اجرای این طرح بیش از دو هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، اگر موانع و چالش‌های اساسی بر سر اجرای پروژه ایجاد نشود، سعی می‌کنیم در این دوره به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 613220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.