مدیریت شهری همدان در تلاش برای رفع معضلات ترافیکی

رئیس کمیسیون فنی عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان گفت: ترافیک موضوعی چند متولی است و در بطن این امر دستگاه‌هایی همچون راهداری، پلیس راهور و شهرداری نقش دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی حیدری امروز _چهارشنبه بیست و هفتم مهرماه_ در بازدید از مرکز کنترل ترافیک شهرداری همدان و در جمع مدیران و مسئولان مربوطه، اظهار کرد: یکی از بحران‌های اصلی کنونی و آینده شهر همدان، موضوع ترافیک است.

وی با اشاره به موضوع ترافیک در کنار سایر بحران‌ها همچون ریزگردها و مسائل جمعیتی در مطالعات چشم‌انداز ۲۰ ساله، ادامه داد: در این حوزه وظایفی داریم و باید به منظور رفع این معضل تدابیری اندیشیده شود.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان گفت: ترافیک یک موضوع چند متولی بوده و در بطن این امر دستگاه‌هایی همچون راهداری، پلیس راهور و شهرداری نقش دارند و در دوره‌های قبل شورای اسلامی شهر به عنوان موضوعی فرعی مد نظر بوده است، اما از ابتدای کار شورای ششم شهر موضوع ترافیک مورد توجه و نگاه ویژه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ترافیک یک موضوع زیربنایی و عمرانی بوده و به این دلیل در دوره ششم زیرمجموعه این کمیسیون قرار گرفته است، تصریح کرد: شهروندان سوالاتی در حوزه ترافیک، حمل و نقل سبک، طرح ترافیک و اتوبوسرانی دارند که باید پاسخگو باشیم و در موضوع ترافیک انتظاراتی دارند که لازم است رضایت‌مندی شهروندان در نظر گرفته شود.

حیدری افزود: انتظار داریم اقدامات فرهنگی در حوزه ترافیک توسط سازمان فرهنگی شهرداری انجام و در حوزه مدیریت این بخش با عزم و اراده بیشتری فعالیت شود، رادیو شهر که در این بخش تجهیز شده است، نیز می‌تواند با کمک بخش صدای سازمان صدا و سیمای استان، کمک قابل توجهی در آموزش شهروندی و فرهنگ ترافیک داشته باشد.

وی با اشاره به آمادگی شورای اسلامی شهر برای کمک به مرکز کنترل ترافیک همدان، گفت: به منظور بهبود وضعیت ترافیکی در شهر از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد، البته بسیاری از شهرها از زمان‌بندی چراغ‌های هوشمند در چهارراه‌ها به منظور کنترل ترافیک بهره می‌گیرند که باید این امر را نیز در دستور کار قرار دهیم.

کد خبر 613203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.