استقرار میز خدمت «از من بپرس» برای آموزش صدور الکترونیکی پروانه‌ ساختمانی

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان از ضرورت تداوم آموزش‌های عمومی در حوزه شهرسازی الکترونیکی خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است یک میز خدمت تحت عنوان «از من بپرس» با حضور افراد مجرب در زمینه صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی در شهرداری‌های مناطق راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول میرباقری امروز _چهارشنبه بیست‌وهفتم مهرماه_ در حاشیه بازدید اعضای شورای اسلامی شهر از شهرداری منطقه هشت اصفهان، با موضوع «روند مباحث شهرسازی و صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی و تحقق درآمدها»، اظهار کرد: در کمیسیون شهرسازی و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان سعی کرده‌ایم، هر دو هفته یک بار بازدید میدانی از مناطق شهری داشته باشیم و نواقص و ضعف‌های عملکردی روند شهرسازی الکترونیکی را شناسایی و استخراج کنیم.

وی با بیان اینکه هدف شورای ششم شهر از بازدیدهای میدانی و سرزده به شهرداری‌های مناطق، مواجه چهره به چهره با مردم، رفع نواقص و مشکلات فرایند شهرسازی الکترونیکی است، گفت: در این راستا پیش از این، از مناطق چهار، ۱۰، ۱۳ و امروز نیز از منطقه هشت شهرداری بازدید شده است.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بیشترین تعداد پروانه الکترونیکی ساختمان در این چهار منطقه صادر شده است، تصریح کرد: ارزیابی وضعیت فعلی صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی و سامانه سرای ۱۰ با زمان‌های گذشته از مهم‌ترین اهداف این بازدیدها بوده است؛ در این زمینه در شورای اسلامی شهر اصفهان یک فرم ارزیابی تهیه شده است که در جریان این بازدیدها به مردم ارائه می‌شود و سپس بر اساس پاسخ‌ها، در کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر مشکلات، درخواست‌ها و نیازهای مردم را احصا، بررسی و تحلیل می‌کنیم.

وی تاکید کرد: هر برنامه تحولی و اقدام جدید در ابتدا دارای مشکلاتی است که رفع نواقص و مشکلات ارزیابی مستمر و روزانه را می‌طلبد. میزان رضایت شهروندان از فرایند الکترونیکی صدور پروانه‌ها در مناطق مختلف شهری متفاوت بوده است، اما اختلال‌های اخیر در اینترنت و ارسال پیامک‌های اطلاع‌رسانی، باعث بروز مشکلاتی در روند عملکردی صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی شده است.

میرباقری اضافه کرد: صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی یک اقدام و ابتکار جدید در سطح شهر اصفهان و حتی کشور است که آشنایی و آگاهی کامل شهروندان و مراجعان با این فرایند، زمان می‌برد.

وی افزود: در حال حاضر مسئولان بخش شهرسازی الکترونیکی نسبت به این موضوع دغدغه‌مندند و به صورت روزانه مشکلات مردم را پیگیری می‌کنند و در صدد رفع نقاط ضعف هستند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ضرورت تداوم دوره‌های آموزش همگانی در حوزه درخواست الکترونیکی صدور پروانه ساختمانی، گفت: آموزش مربوط به فرایند صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی در چند عرصه برای مسئولان و کارشناسان مناطق شهری، مهندسان و پیمانکاران و دفاتر پیشخوان و کافی‌نت‌ها انجام شده است.

وی تصریح کرد: بخش مهمی از آموزش‌ها برای عامه مردم است که در این زمینه برنامه‌ریزی شده است تا یک میز خدمت تحت عنوان «از من بپرس» با حضور افراد مجرب در زمینه صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی در شهرداری‌های مناطق مستقر شود و مردم را به صورت کامل هدایت و راهنمایی کند.

کد خبر 613183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 0
    باسلام کاربسیارپسندیده ای هست وازانواع رانتها درشهرداری حتما جلوگیری خواهدکرد کاری که می توانست درتمام شهرداریهای کشوراتفاق بیفتد اماهنوز اتفاق نیوفتاده