باغات ذخیره ارزشمندی برای تهران هستند

رئیس کمیته باغات و فضای سبز شورای اسلامی شهر تهران گفت: باغات ذخیره ارزشمند اکولوژیکی تهران هستند و بهترین روش نگهداشت باغات روش هوشمند است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی بابایی امروز _چهارشنبه بیست و هفتم مهرماه_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شناسنامه باغات به شکل الکترونیکی توسط مشاور در دست تهیه است، اظهار کرد: این باغات ذخیره ارزشمند اکولوژیکی تهران هستند و بهترین روش نگهداشت، روش هوشمند است.

وی ادامه داد: در حال حاضر پیشرفت تهیه شناسنامه الکترونیکی این باغات حدود ۶۰ درصد است و از شهرداری تهران و سازمان بوستان‌ها خواسته‌ایم که لایحه مربوطه را تا پایان امسال برای تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه کند تا در صحن بررسی و تصویب شود.

رئیس کمیته باغات و فضای سبز شورای اسلامی شهر تهران گفت: تأخیر در ارائه لایحه به دلیل تراکم بالای درختان باغات کن و تعیین تکلیف نکردن شهروندان در این منطقه، موجب تخریب این فضا و از بین رفتن ذخیره اکولوژیکی تهران می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از اطلاعات موجود شناسنامه باغات در کمیسیون‌های تخصصی به ویژه کمیسیون و معاونت شهرسازی و معماری، تصریح کرد: این اطلاعات نباید تنها در سازمان پارک‌ها استفاده شود، بلکه باید به منظور بهره‌برداری و تعیین تکلیف مالکان و ذی‌نفعان، در اختیار معاونت شهرسازی قرار گیرد.

بابایی اضافه کرد: ضروری است تا تعیین تکلیف باغات کن به عنوان دغدغه شهروندان در دستور کار معاونت شهرسازی و معماری باشد تا از ساخت و سازهای غیرمجاز نیز جلوگیری شود.

وی افزود: تهیه شناسنامه باغات مصوبه شورای اسلامی شهر است و پس از محدوده کن، نوبت به تهیه شناسنامه باغات محلات فرحزاد در منطقه دو شهرداری، ازگل در منطقه یک و دره حسنک در منطقه دو خواهد رسید.

کد خبر 613178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.