بورس قرمز ماند

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت یک هزار ۳۹۶ واحد به سطح یک میلیون ۳۱۰ هزار ۱۶۵ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد ۶۵۱ واحد در سطح ۳۷۸ هزار ۵۹۴ واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار بورس امروز با افت دو هزار ۳۹۶ واحدی به سطح حمایتی یک میلیون ۳۱۰ هزار واحد نزدیک شد نمادهای کچاد، فولاد، کگل، شپنا، وبانک و نوری بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند و ولی روند بازار فرابورس متفاوت بود و رشد اندک ۱.۳۹ واحدی را تجربه کرد، در این بازار نمادهای زاگرس، دماوند، وملل و دی بیشترین تأثیر مثبت را برجای گذاشتند، ارزش معاملات بازار بورس همچنان در سطح سه هزار میلیارد باقی ماند و حجم معاملات نیز در سطح چهار میلیارد ۷۰۰ میلیون برگه سهم بود.

گروه‌های پالایشی و خودرویی امروز با حجم عرضه بالایی روبرو بودند.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت یک هزار ۳۹۶ واحد به سطح یک میلیون ۳۱۰ هزار ۱۶۵ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد ۶۵۱ واحد در سطح ۳۷۸ هزار ۵۹۴ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۱۷۹

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۲۰۴

شاخص کل فرابورس هم امروز با رشد ۱ واحدی به سطح ۱۷ هزار ۸۵۳ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۱۹

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۶۳

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ۲۹ هزار ۱۲۴ و ۱۹۴ هزار ۹۴۳ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب چهار میلیارد ۷۱۰ و دو میلیارد ۴۶۰ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. کارا

۲. اعتماد

۳. اوصتا

۴. ثبات

۵. اخزا ۰۰۲

بیشترین حجم معامله

۱. کارا

۲. اوصتا

۳. ثبات

۴. دی

۵. کرمان

بیشترین افزایش قیمت

۱. تبرک

۲. وگستر

۳. کمرجان

۴. توریل

۵. تملی ۸۰۸

بیشترین کاهش قیمت

۱. ولشرق

۲. تسه ۰۰۵

۳. رویش

۴. تملی ۸۰۴

۵. تسه ۹۹۱۲

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

بورس قرمز ماند

حمایت: یک میلیون ۳۰۰ هزار واحد.

مقاومت: یک میلیون ۳۵۰ هزار واحد.

تحلیل: حرکت شاخص به سمت محدوده یک میلیون ۳۰۰ هزار واحد است و به نظر می‌رسد مجدد به این سطح بازگردیم.

اخبار مهم

به دنبال سیستم معاملات جایگزین برای مدیریت اثر معاملات بزرگ بر بازار هستیم

رضا عیوض‌لو، معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس گفت: برنامه داریم در افق پنج ساله، سهم بخش خصوصی از تأمین مالی را به ۱۵ درصد افزایش دهیم. با توسعه سیاست افزایش سرمایه از طریق سلب حق تقدم، این امکان را فراهم خواهیم کرد که شرکت‌ها به قیمت روز از بازار برای توسعه پروژه‌های خود تأمین مالی کنند. با معافیت مالیاتی دولت برای افزایش سرمایه از طریق سود انباشته، امسال در این بخش با رشد مواجه بوده‌ایم.

وی افزود: در حوزه بورس‌ها در تلاش برای جایگزینی سیستم معاملات، برای مدیریت اثر معاملات بزرگ بر بازار هستیم. همچنین اصلاح فرآیند اجرایی بازارگردانی برای اثربخش‌تر کردن آن و نظام‌مندتر کردن معاملات الگوریتمی در دستور کار است تا بتوانیم از این ابزار استفاده بهینه‌ای داشته باشیم.

شنبه کدام خودروها به بورس کالا می‌آیند؟

براساس اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران، ۷۹ خودروی دلاماری ایما مشکی، ۷۹ خودرو سفید با قیمت هر خودرو ۹۸۱ میلیون تومان و ۵۰ خودروی کارا تک کابین، ۶۵ خودرو کارا دو کابین با قیمت هر عدد ۳۰۱.۵ میلیون تومان روز یکشنبه (۱ آبان) روی تابلو می‌رود.

اخبار مهم برای نمادهای پالایشی

آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده شبندر

مجمع عمومی این شرکت که در ساعت ۱۰:۰۰ روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۰۱ در استان هرمزگان، شهر بندرعباس به آدرس بندرعباس، کیلومتر ۲۰ جاده اسکله شهید رجایی، شرکت پالایش نفت بندرعباس، سالن کنفرانس شهید تند گویان برگزار می‌گردد.

دستور جلسه: استماع و تصویب گزارش هیئت مدیره در خصوص طرح ارتقا کیفیت محصولات نفتی سنگین پالایشگاه و استماع و تصویب گزارش هیئت مدیره در خصوص برنامه واگذاری اراضی و منازل سازمانی شهرک مروارید به کارکنان شرکت.

شبریز و تحقق سود ۱۸۶ تومانی

شرکت پالایش نفت تبریز در ۶ ماهه منتهی به شهریور سال جاری سود خالصی معادل ۵,۵۷۰ میلیارد تومان محقق نمود. بررسی گزارش این شرکت حاکی از رشد ۱۳۵ درصدی سود در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل می‌باشد.

شبریز به ازای هر سهم نیز ۱۸۵۷ ریالی ساخت. سود ناخالص نیز با رشد ۱۵۳ درصدی همراه شد و به ۷,۵۸۱ میلیارد تومان رسید. درآمدهای متفرقه نیز با افزایش بیش از هفت برابری همراه شد.

شتران در یک مزایده حضور یافت

زمزمه‌های چند وقت پیش حضور پالایشگاه تهران برای خرید بلوک مدیریتی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، رسماً" تأیید و این شرکت آماده این اقدام شد.

شرکت پالایش نفت تهران بیان نمود به منظور شرکت در عرضه عمومی ۱۲ درصد از سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به صورت عمده (مدیریتی غیر کنترلی) اسناد و مدارک مورد نیاز تحویل مراجع ذیربط گردید.

براساس این گزارش، طبق برنامه اعلامی، قرار است ۷ آبان ۵۴ میلیارد و ۷۴۰ میلیون سهم "فارس" به قیمت پایه هر سهم ۱,۳۹۷ تومان به صورت ۳۰ درصد نقد و باقی اقساط روانه میز فروش بورس شود. ارزش این بلوک با قیمت پایه اعلامی، افزون بر ۸۲ هزار میلیارد تومان است.

شپنا و زمان بندی پرداخت سود

به کلیه سهامداران محترم شرکت پالایش نفت اصفهان که تاکنون در سامانه سجام ثبت نام نکرده‌اند توصیه می‌شود جهت سهولت دریافت سود سهام از طریق سامانه سجام نسبت به ثبت نام یا تکمیل ثبت نام در سامانه سجام اقدام نمایند.

سهامداران حقیقی که در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند:

الف- سود جاری:

سود سهام سال مالی ۱۴۰۰ سهامداران حقیقی دارای سهم در تاریخ مجمع ۱۴۰۱/۰۴/۲۹ در تاریخ ۲۶ مردادماه به حساب بانکی اعلامی سهامدار در سامانه سجام واریز شده است.

ب- سود سنواتی:

سهامدارانی که تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۸/۱۷ در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند مطالبات سود سهام سال‌های قبل ان‌ها در صورت عدم دریافت تاکنون در تاریخ ۱۴۰۱/۰۸/۱۸ به حساب بانکی اعلامی سهامدار در سامانه سجام واریز می‌شود.

سهامداران حقیقی که در سامانه سجام ثبت نام نکرده‌اند:

سود سال جاری و سنواتی آن‌ها از تاریخ ۱۴۰۱/۱۰/۲۰ با مراجعه به یکی از شعب بانک تجارت در سراسر کشور و با ارائه اصل و تصویر کارت ملی، شماره شناسنامه و کد بورس قبل دریافت می‌باشد.

حجم تولیدات چهار نماد پالایشی در دوره شش ماهه اول امسال

همچنین بر اساس گزارش‌های ماهانه منتشر شده، چهار شرکت پالایشی حاضر در بازار سرمایه یعنی شبندر، شپنا، شبریز، شتران؛ شرکت پالایش نفت اصفهان (شپنا) عملکرد مطلوب‌تری را از خود به نمایش گذاشت.

حجم تولیدات شپنا در دوره شش ماهه اول امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۲۹ درصد رشد کرد و از ۷، ۹ میلیون مترمکعب به بیش از ۱۰، دو میلیون مترمکعب رسید. شبندر نیز با افزایش دو درصدی، حجم تولیدات خود را به بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب رساند. اما حجم تولیدات شبریز مشابه نیمه نخست سال قبل در محدوده دو تا سه میلیون مترمکعب باقی ماند.

کدام نماد پالایشی بیشترین سود را خواهد داد؟

بررسی گزارشات منتشر شده پنج نماد پالایشی شپنا، شبندر، شبریز، شاوان و شراز نشان می‌دهد که در شش ماهه ابتدایی امسال نماد شپنا از سایر پالایشی‌ها عملکرد بهتری داشته است.

فروش شبندر کمتر، تولید بیشتر

گزارشات شبندر بیانگر آن است که در این نماد پالایشی در شش ماهه نخست سال جاری توانسته است حجم تولیدات خود را به ۱۰.۱ میلیون مترمکعب برساند و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته حجم تولیدات شبندر ۹.۸ میلیون مترمکعب گزارش شده است؛ بنابراین حجم تولیدات شبندر در نیمه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲ درصدی داشته است.

به لحاظ فروش مقداری متأسفانه شبندر در نیمه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، عملکرد ضعیف‌تری در مقایسه با سایر پالایشی‌ها داشته است و ۱۲ درصد کمتر محصول فروخته است.

تولید شبریز و شاوان تغییری نکرد

حجم تولیدات دو نماد پالایشی شبریز و شاوان در شش ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تقریباً بدون تغییر بوده است. حجم تولیدات شبریز در نیمه نخست امسال حدوداً ۳.۵ میلیون مترمکعب و شاوان نیز حدوداً ۱.۵ میلیون مترمکعب بوده است.

در فروش مقداری، اما شبریز یک درصد بیشتر از نیمه اول سال گذشته و شاوان هفت درصد کمتر از نیمه اول سال گذشته محصول فروخته‌اند.

اُفت فروش و تولید شراز

شراز در بین این پنج نماد پالایشی عملکرد ضعیفی را داشته است به طوری که هم حجم تولیدات و هم میزان فروش مقداری آن در مقایسه با نیمه نخست سال گذشته اُفت داشته است.

به لحاظ حجم تولیدات، شراز در نیمه نخست سال جاری حدود ۱.۴ میلیون مترمکعب تولید داشته است که این رقم در مقایسه با ۱.۵ میلیون مترمکعب تولید در مدت مشابه سال گذشته افت هفت درصدی را نشان می‌دهد. همچنین میزان فروش مقداری شراز متأسفانه در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افت پنج درصدی را نشان می‌دهد.

شپنا و عملکرد مطلوب

بررسی‌ها نشان می‌دهد که شپنا در نیمه نخست امسال میزان تولیدات خود را به ۱۰.۲ میلیون مترمکعب رسانده است و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته حجم تولیدات شپنا فقط ۷.۹ میلیون مترمکعب بوده است. مقایسه دو رقم بیانگر آن است که حجم تولیدات شپنا در نیمه نخست سال جاری در مقایسه با شش ماهه سال گذشته حدود ۲۹ درصد رشد داشته است.

همچنین میزان فروش مقداری شپنا در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد رشد داشته است.

این آمارها بیانگر آن است که شپنا عملکرد بهتری در شش ماهه اول امسال در مقایسه با سایر نمادهای پالایشی داشته است و در نتیجه می‌توان انتظار سوددهی خوبی از این نماد در گزارش شش ماهه خواهیم داشت.

نقشه بازار

بورس قرمز ماند

کد خبر 613176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.