حمایت اشتوتگارت از هنرمندان محلی با تخصیص بودجه ثابت

مسئولان آلمانی، پروژه‌ای را به منظور تقویت بخش فرهنگی محلی در نظر گرفته‌اند که بر اساس آن، هزینه ثابتی برای هنرمندان تخصیص داده می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات شهری در اشتوتگارت آلمان، برنامه بودجه جدیدی را برای هنرمندان اعلام کردند که بر اساس آن، شهر هزینه ثابتی را برای برگزاری نمایشگاه‌های هنری پرداخت خواهد کرد. مقامات، این ابتکار را الگویی برای اشتوتگارت نامیده‌اند و می‌خواهند از آن برای رونق بخش هنری در شهر و در عین حال کاهش موانع مالی برای ایجاد نمایشگاه‌ها استفاده کنند.

طبق بیانیه رسمی شهر، این برنامه از ابتدای سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود و برای نخستین بار به مدت چهار سال ادامه خواهد داشت. در عین حال، شورای شهرداری بودجه‌ای ۲۱۰ هزار یورویی را برای تأمین منبع مالی این طرح در نظر گرفته است.

حمایت اشتوتگارت از هنرمندان محلی با تخصیص بودجه ثابت

هنرمندان و مؤسسات هنری برای برگزاری نمایشگاه‌های مورد نظرشان نرخ ثابتی را دریافت خواهند کرد. برای برگزاری یک نمایشگاه انفرادی، مبلغ ۱,۵۰۰ یورو، گروه‌های کوچک دو تا سه‌نفری، میزان ۵۰۰ یورو به ازای هر هنرمند و برای یک گروه متوسط چهار تا ۹ نفری ۲۵۰ یورو برای هر نفر تعیین شده است. برای یک گروه بیشتر از ۹ هنرمند نیز، نرخ ۱۰۰ یورو برای هر هنرمند تعیین شده است.

علاوه بر این، مقامات شهری بر این باور هستند که چنین اقدامی، سیاستی همه‌جانبه برای مشارکت در صحنه هنری محلی است. این نرخ‌های ثابت به‌عنوان حداقل پرداختی در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند با کمک‌های اضافی از سوی مؤسسات فرهنگی محلی افزایش یابد.

درخواست‌های هزینه اولیه نمایشگاه برای هنرمندان و مؤسسات مختلف، همواره در دسترس خواهد بود. از این طریق، اداره محلی امیدوار است که به پروژه‌های فرهنگی فرصت دهد تا منابع مالی را از طریق برنامه‌های متعدد جمع‌آوری کنند.

کد خبر 613171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.