کاهش چشمگیر مصرف انرژی در شهر بلغاری با تاسیسات جدید

مسئولان شهر پلون بلغارستان چراغ‌های هوشمند جدیدی را نصب کردند که کاهش چشمگیر ۴۰ درصدی مصرف انرژی را به همراه داشته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با چراغ‌های خیابانی جدید، مقامات پلون از کاهش ۴۰ درصدی مصرف انرژی ماهانه خبر می‌دهند. مقامات محلی پلون بلغارستان اعلام کردند که پس از بازسازی سیستم چراغ‌های خیابانی در این شهر، شهرداری ۴۰ درصد کاهش مصرف ماهانه انرژی را ثبت کرده است. طبق بیانیه گئورگ اسپارتانسکی، شهردار پلون، این حرکت به‌ویژه با توجه به قیمت فعلی انرژی منجر به صرفه‌جویی گسترده برای شهرداری شده است.

شهردار در این رابطه گفته است که در مارس ۲۰۱۹، قبل از شروع پروژه بازسازی، شهرداری ۲۵۲ هزار و ۸۸۷ کیلووات‌ساعت برق مصرف کرده است. در مارس ۲۰۲۲، این عدد به ۱۶۱ هزار و ۲۲۰ کیلووات‌ساعت کاهش یافت.

اسپارتانسکی گفته است که سوابق نشان از کاهش ۳۶ الی ۴۰ درصدی مداوم انرژی به صورت ماهانه را نشان می‌دهد.

کاهش چشمگیر مصرف انرژی در شهر بلغاری با تاسیسات جدید

اسپارتانسکی همچنین گفت که با توسعه جدید، پلون به اولین شهر در بلغارستان تبدیل شده است که سیستم نور خیابان‌های خود را با چراغ‌های جدید کم‌مصرف و پایدار بازسازی کرده است.

شهرداری باید تا ۱۰ سال آینده پس از شروع به کار پروژه، پرداخت اقساط سرمایه‌گذاری را آغاز کند. این اقدام شامل ۷۲۷۲ چراغ خیابانی کم‌مصرف و یک سیستم متمرکز برای کنترل و نظارت بر شبکه است. همچنین این پروژه شامل نصب ۳۳۹ تابلوی برق، ۲۹۴ تیر چراغ فولادی و ۲۲۵۹ تأسیسات جدید در سطح شهر می‌شود.

کل هزینه سرمایه‌گذاری بیش از پنج میلیون لو، معادل ۲.۵ میلیون یورو بود. با این حال، مقامات شهری می‌گویند که در مقایسه با قیمت‌های سال ۲۰۱۹، سیستم نور جدید حدود ۶۰۰ هزار لو در سال (حدود ۳۰۰ هزار یورو) صرفه‌جویی می‌کند.

کد خبر 613166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.