بیمه پایه تامین اجتماعی را برای آحاد مردم فراهم خواهیم کرد

گزینه پیشنهادی وزارت تعاون گفت: بیمه‌های پایه باید عمومی شود تا آحاد مردم بتوانند از بیمه پایه استفاده کنند.

به گزارش ایمنا، سیدصولت مرتضوی امروز _چهارشنبه بیست‌وهفتم مهرماه_ در جلسه رأی اعتماد صحن علنی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: بحث تعاونی‌ها، رفاه اجتماعی و عمومی، موضوع اشتغال، آسیب‌های اجتماعی و اعزام نیروهای کار ازجمله مشکلات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که احصا کرده‌ایم.

وی افزود: رویکرد اساسی ما مبارزه کامل و همه‌جانبه با فساد در این وزارتخانه و شرکت‌های زیرمجموعه آن و نهادینه‌کردن نظارت دستگاه‌ها است.

وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حضورنیافتن رئیس‌جمهور در جلسه رأی اعتماد، گفت: به‌خاطر جلسه هیأت وزیران، ضرورت داشت که رئیس‌جمهور در آن جلسه حضور پیدا کند.

وی ادامه داد: از حسن اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رفتارهای شایسته و نگاه‌های کارشناسی تک‌تک اعضای کمیسیون‌ها قدردانی می‌کنم، بنده روستازاده هستم و افتخار می‌کنم که با جامعه هدف همزادپنداری دارم، امیدوارم در آینده توفیق خدمت به ایران اسلامی را داشته باشم.

مرتضوی با بیان اینکه وزارت کار دارای سلسه‌مراتب متعددی است گفت: مسائل بیکاری، ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی، عدم سوددهی شرکت‌ها و مشکلات آموزش و پژوهشی در دایره مشکلات این وزارتخانه قرار دارد که برای برون‌رفت از این مباحث، به رویکردها می‌پردازم.

وی اضافه کرد: رویکرد ما در این وزارتخانه، عدالت‌محوری در تمام برنامه‌ها است، توجه به توازن منطقه‌ای و آمایش سرزمین در تمام طرح از دیگر رویکردهاست.

وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اهتمام بر اینکه همراهی و تعامل با نمایندگان از رویکردهای اساسی است، گفت: توجه به ظرفیت‌های کارشناسی و عنایت به مشورت‌های نخبگانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های تخصصی در دستور کار ما قرار خواهد گرفت، چراکه جاده دولت با مجلس دوطرفه است و امیدوارم در این وزارتخانه بتوانم این تعامل را حداکثری کنیم.

وی تاکید کرد: توجه به تشکل‌های صنفی و کارفرمایی و اهتمام به سه‌جانبه‌گرایی از رویکرد ما خواهد بود، انتخاب تیم مدیریتی لایق، توانمند و همراه مردم، استفاده از مباحث دانش‌بنیان و کاربست مطالعات دانش‌بنیان و نبوغ جوانان از سایر برنامه‌ها محسوب می‌شود.

مرتضوی، رویکرد اساسی این وزارتخانه را مبارزه کامل و همه‌جانبه با فساد در تمام بخش‌ها عنوان کرد و گفت: نظارت دستگاه‌ها را نهادینه خواهیم کرد؛ در این وزارتخانه شعار ما دسترسی آسان برای آحاد مختلف مردم، شفافیت و پاسخ‌گویی خواهد بود.

وی عنوان کرد: توجه به سه‌جانبه‌گرایی و توجه ویژه به نمایندگان کارگران، کارفرمایان و کمک دولت به این قشرها و تقویت همکاری منطقه‌ای از رویکردهای دیگر است.

وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه یک برنامه تحولی وزارتخانه را تقدیم کرده‌ام گفت: مشتاقم تا نمایندگانی که در جایگاه مخالفت هستند به نقد برنامه‌ها بپردازند؛ بعد از کسب رأی اعتماد معتقد هستیم با نقد منصفانه می‌توانیم به توفیقات وسیع دست پیدا کنیم.

وی افزود: تحقق مأموریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در چند سرفصل است که مشتری‌محوری، بیمه‌گذاران، کارفرمایان و شرکت‌های حقوقی ازجمله این موارد است که برای رسیدن به توسعه متوازن، نیاز داریم به یک‌سری از فرآیندهای داخلی بپردازیم.

مرتضوی با اشاره به اینکه اولین برنامه ما توسعه و تعالی تعاونی‌هاست گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی، تکالیفی در حوزه بخش تعاونی برای ما ایجاد کرده است و از سوی دیگر، سیاست‌های ابلاغی رهبری هم تاکید بر این موضوع دارد؛ ما در بخش تعاون باید تسریع در واگذاری شرکت‌های دولتی به تعاونی داشته باشیم.

وی ابراز داشت: توسعه و توانمندسازی تعاونی‌ها، تقویت زیرساخت‌ها و توسعه شبکه تعاونی در زنجیره ارزش از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه فرصت شغلی را در کشور ایجاد خواهیم کرد، گفت: باید به گسترش و نوآوری شبکه‌های کسب و کار توجه کنیم، استفاده از سرمایه‌های خرد و هدایت و آموزش از جمله این موارد است.

وی گفت: ارتقای دانش فنی مشاغل راهبردی در دستور کارمان خواهد بود، در این راستا باید سازمان فنی و حرفه‌ای ارتقای کمی و کیفی پیدا کند، گسترش و پایداری خدمات رفاهی نیز از دیگر برنامه‌ها است.

منبع: ایرنا

کد خبر 613121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.