نگاه شورای شهر به بانوان، در تراز نقش‌آفرینی گفتمان انقلاب است

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه به‌طورکلی تفکیک قائل‌شدن برای بانوان ظلم به آن‌ها است، گفت: همان‌گونه‌که برای تمام شهروندان رویداد، زیرساخت و خدمات شهری ارائه می‌شود، نگاه ما به بانوان این‌گونه است که به‌عنوان خدمات‌گیرنده و خدمات‌دهنده و همراه با مدیریت شهری در جامعه مد نظر باشند.

علی صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص جایگاه بانوان در انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: نیمی از جامعه ما را بانوان تشکیل می‌دهند؛ با نگاه به تمام رده‌های سنی بانوان به این نتیجه می‌رسیم که دختران ما قرار است نقش‌آفرینان جامعه آینده باشند، بانوانی که اکنون نقش همسری را ایفا می‌کنند به‌عنوان محور اصلی خانواده‌ها و مادران نیز تربیت‌کننده نسل آینده هستند و زنان فعالی که در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی حضور دارند، بخشی از تنظیم‌کنندگان مناسبت‌ها و رخدادهای کنونی کشور خواهند بود.

وی ادامه داد: اگر برای این نقش‌های تأثیرگذار در عرصه‌های خانوادگی، اجتماعی و آینده کشور برنامه نداشته باشیم، نسبت به شرایط فعلی جامعه بی‌توجه بودیم و نسبت به آینده و کانون‌های اجتماعی آینده، بی‌برنامه عمل کردیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: نگاه شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره فعلی به مسئله بانوان، نگاهی در تراز نقش‌آفرینی بانوان در گفتمان انقلاب و در جمهوری اسلامی به عنوان نیمی از جامعه است و همان‌گونه که به مسائل کلان‌شهری کارشناسانه، با برنامه و هدفمند نگاه می‌کنیم، لازم است به حوزه بانوان نیز به عنوان بخشی از جامعه و بخشی از افرادی که می‌توانند مسائل را حل کنند، نگاه شود.

وی با بیان اینکه به طور کلی تفکیک قائل شدن برای بانوان ظلم به آن‌ها است، افزود: همان‌گونه‌که برای تمام شهروندان رویداد، زیرساخت و خدمات شهری ارائه می‌شود، نگاه ما به بانوان این‌گونه است که به عنوان خدمات‌گیرنده و خدمات‌دهنده و همراه با مدیریت شهری در جامعه مد نظر باشند.

صالحی گفت: در حوزه‌های مختلف به تفکیک رده سنی و نقش‌آفرینی بانوان توجه می‌کنیم، معتقدم اینکه بخشی ویژه بانوان جدا شود، نگاه درستی نیست و مدیریت شهری در شرایط فعلی این دیدگاه را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: بانوان را در تمام سطوح برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و اجرا به عنوان جزو اصلی دریافت‌کنندگان خدمات و تعامل‌کنندگان با مدیریت شهری نگاه می‌کنیم و معتقدیم هرچقدر این نگاه کامل‌تر و جامع‌تر باشد، ضریب نفوذ رضایت از خدمات مدیریت شهری نیز بیشتر خواهد شد، چراکه بخشی از نبض جامعه ما به واسطه بانوان است و اگر آن‌ها مخاطب این بخش از خدمات و تعاملات باشند، به کل جامعه تسری می‌یابد.

کد خبر 613099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.