برداشت بیش از ۶۶ تن گیاه جارو از حاشیه کشف‌رود

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد از برداشت بیش از ۶۶ تن گیاه جارو برای دومین سال متوالی در حاشیه کشف رود و توزیع آن در سطح مناطق سیزده‌گانه به منظور استفاده در فرایند تنظیف شهری خبر داد.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کاشت انواع گونه‌های خوراکی و صیفی‌جات در حاشیه کشف‌رود طی سال‌های اخیر یکی از مهمترین معضلات زیست محیطی حاشیه این رودخانه تاریخی بود که مشکلات مختلفی را برای سلامت مردم ایجاد کرده بود که پس از بررسی‌های مختلف کشت گیاهان غیرخوراکی و درختان مورد استفاده در صنعت تولید چوب، به عنوان یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های پیش‌رو در کشت جایگزین در حاشیه کشف‌رود مطرح شد.

وی ادامه داد: در همین راستا پس از مطالعات فراوان یکی از گونه‌های قابل کشت در مجاورت این رودخانه گیاه جارو انتخاب شد و در حال حاضر فضایی به وسعت بیش از هفت هکتار در حاشیه کشف‌رود به کاشت گیاه جارو اختصاص یافته است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد ادامه داد: گیاه جارو یکی از گیاهان مورد نیاز در تولید جاروهای رفت و روب شهری است و بسیاری از کلان شهرها مشتری این محصول پرمصرف هستند و تولید آن علاوه بر توسعه اقتصاد کشاورزی در این محدوده، سودآوری مناسب برای کشاورزان محلی و تغییر الگوی کشت در حاشیه کشف‌رود خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مزایای استفاده این گیاه در جاروی تنظیف شهری، در سال جاری از زمین در نظر گرفته شده برای کاشت گیاه جارو در مجاورت کشف رود، بیش از ۶۶ تن گیاه جارو جمع‌آوری شد و در اختیار مناطق سیزده‌گانه شهر مشهد و پاکبانان مشهدی قرار گرفت.

کد خبر 613020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.