TBM خط ۲ متروی اصفهان فردا به ایستگاه شاهد می‌رسد

مدیر عامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده TBM تونل شرقی جبهه شمالی خط دو متروی اصفهان فردا (چهارشنبه) به ایستگاه شاهد می‌رسد و تا دو ماه آینده TMB تونل غربی آن نیز به این ایستگاه خواهد رسید.

سیدمحسن واعظی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: خط دو متروی اصفهان به طول ۲۴.۷ کیلومتر از شهرک امام حسین (ع) و محله دارک در شمال خیابان زینبیه آغاز می‌شود و به میدان شهدای خمینی شهر ختم می‌شود.

وی افزود: در طول مسیر خط دو متروی اصفهان ۲۳ ایستگاه وجود دارد که در حال حاضر اولویت نخست اجرای آن ۱۴.۷ کیلومتر با ۱۶ ایستگاه است، به‌نحوی که از ایستگاه دارک آغاز می‌شود و به ایستگاه شهید حجازی ابتدای خیابان کهندژ خاتمه پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از دو جبهه کاری با استفاده از TBM (دستگاه حفار مکانیزه) عملیات حفاری در حال انجام است که از جبهه شمالی با دو دستگاه، حفاری تونل در حال انجام است، ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده TBM تونل شرقی جبهه شمالی خط دو متروی اصفهان فردا _چهارشنبه بیست‌وهفتم مهرماه_ به ایستگاه شاهد می‌رسد و تا دو ماه آینده TMB تونل غربی نیز به این ایستگاه خواهد رسید تا پس از اورهال شدن در ایستگاه، حفاری به سمت ایستگاه‌های طوقچی و این‌سینا آغاز شود.

مدیر عامل سازمان قطار شهری اصفهان ادامه داد: از جبهه غربی نیز یک دستگاه تی‌بی‌ام با قطر ۹.۵ متر حفاری را از ایستگاه شهید حجازی آغاز کرده است و پس از عبور از بزرگراه شهید خرازی به ایستگاه شهید خرازی و سپس به ایستگاه کاشانی رسید و در حال حاضر حفاری به سمت ایستگاه خلجا در حال انجام است و امیدواریم تا سه ماه آینده به ایستگاه خلجا در خیابان طالقانی برسد.

وی تصریح کرد: برای احداث ۱۶ ایستگاه اولویت نخست خط دو متروی اصفهان، برنامه‌ریزی به گونه‌ای انجام شده است تا هر ایستگاه به نحوی احداث شود که در زمان رسیدن تی‌بی‌ام، نیاز به سگمنت‌گذاری نباشد؛ این برنامه تاکنون در ایستگاه‌های این خط به خوبی پیش رفته و محقق شده است.

کد خبر 613018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    4 1
    کارگران،مهندسان، مدیران، و.....خسته نباشید،حقوقدان حلال،در پناه خدا باشید