در مسابقات جهانی انتظار کسب مدال نداریم/سرمربی تیم ملی از گذشته بازیکنان را زیر نظر داشت

«سطح مسابقات جهانی بالا است و انتظار کسب سکو و مدال نداریم، اما می‌خواهیم نسبت به سال گذشته در جایگاه خوبی قرار بگیریم.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسابقات جهانی هندبال از _بیست‌ودوم دی لغایت نهم بهمن‌م اه_ به میزبانی مشترک لهستان و سوئد در ۹ سالن (چهار سالن در لهستان و پنج سالن در سوئد) برگزار می‌شود. تیم ملی هندبال ایران که برای این رقابت‌ها آماده می‌شود در نخستین مرحله اردو از _هجدهم تا بیست‌وپنجم مهرماه_ در تالار هندبال فدراسیون زیر نظر «وسلین وویوویچ» سرمربی تیم ملی به تمرین پرداخت.

تیم هندبال کشورمان دو اردوی دیگر در آبان و آذرماه پیش رو دارد که چند بازی تدارکاتی انجام داده و در دی‌ماه راهی مسابقات جهانی می‌شود. شاگردان وویوویچ در گروه A رقابت‌های قهرمانی جهان با تیم‌های اسپانیا، شیلی و مونته‌نگرو هم‌گروه هستند.

خبرنگار ایمنا گفت‌وگویی با صادق شاه‌نشین مربی تیم ملی هندبال ایران در رابطه با مسابقات جهانی هندبال و تمرینات هندبالیست‌های کشورمان انجام داده است که در ادامه می‌خوانید:

شرایط تمرینات تیم ملی هندبال چگونه بود؟

تمرینات را از هجدهم مهرماه با حضور ۴۰ بازیکن در دو گروه شروع کردیم. در این اردو آشنایی بیشتری با بازیکنان داشتیم و در مرحله بعدی اردو اسم برخی از آن‌ها خط می‌خورد و تعداد بازیکن کمتری دعوت می‌شوند.

سرمربی تیم ملی هندبال چقدر از بازیکنان ایرانی شناخت دارد؟

وسلین مسابقات فصل قبل را به صورت حضوری رصد کرده بود و لیست بازیکنان مد نظر خود را داشت، همچنین از ما لیست گرفت و براساس آن هر بازیکنی را که نیاز داشت به اردو دعوت کرد.

دو هفته از لیگ برتر هندبال را در فصل جدید پشت سر گذاشتیم، این رقابت‌ها را چطور ارزیابی می‌کنید؟

زمان زیادی از شروع لیگ نگذشته و به دلیل اینکه تیم‌ها دیر تشکیل شدند، به آمادگی لازم نرسیدند. درحال‌حاضر مسابقات سطح بالایی ندارد، اما در ادامه کیفیت آن‌ها بهتر می‌شود و مسابقات خوبی شاهد خواهیم بود.

معمولاً بازیکنان تیم‌های بزرگ بیشتر مورد توجه هستند، آیا کادر فنی بازی همه تیم‌های لیگ راهم بررسی می‌کند؟

در لیست تیم ملی چند بازیکن از تیم ملی نوجوانان داریم، درواقع برای انتخاب بازیکن باید مسابقات را دیده باشیم. تیمی که بازیکن در آن حضور دارد مهم نیست بلکه خود بازیکن و شایستگی‌های آن برای ما اهمیت دارد.

تیم ملی هندبال مسابقات جهانی این رشته را پیش رو دارد. درخصوص این مسابقات صحبت کنید

مسابقات جهانی در دی‌ماه برگزار می‌شود؛ سه مرحله اردو را باید بگذرانیم که یک مرحله از آن تمام شد و در ادامه راه اردوی برون‌مرزی داریم و سعی می‌کنیم با چند تیم مسابقه دوستانه داشته باشیم. سطح مسابقات جهانی بالا است و انتظار کسب سکو و مدال نداریم، اما می‌خواهیم نسبت به سال گذشته در جایگاه خوبی قرار بگیریم.

فدراسیون هندبال به تیم‌های ملی در رده‌های پایه اهمیت می‌دهد، فکر می‌کنید این موضوع چه‌قدر به تیم ملی بزرگسالان کمک می‌کند؟

مطمئناً باید از رده‌های پایه روی بازیکن کار شود و زحمات زیادی لازم است؛ جا دارد به کلیه مربیان در رده‌های پایه خسته نباشید بگویم. نیاز اولیه هر تیم بزرگسال، رده‌های پایه آن است که هر قدر قوی‌تر باشد کمک بیشتری به تیم ملی بزرگسالان می‌کند.

کد خبر 612943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.