احداث مکانی برای اسکان افراد بی‌سرپناه/خدمات‌رسانی به اتباع بیگانه با هماهنگی فرمانداری

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری سیرجان با اشاره به تصمیم شهردار مبنی بر ایجاد مکانی دائمی برای افراد بی‌سرپناه، گفت: این گرمخانه ظرف دو سال آینده احداث می‌شود و در صورت همکاری خیران شهرستان سریع‌تر به بهره‌برداری می‌رسد.

امیر الهیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه سال گذشته در یک اقدام جهادی مکانی را برای بانوان بی‌سرپناه در پارک ۱۷ شهریور در نظر گرفتیم و بحث گرمایش، نگهبان و تأسیسات آن را فراهم کردیم، اظهار کرد: سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری سیرجان وارد عمل شد و افرادی که معتاد نبودند و تنها مکان نداشتند را در استراحتگاه زمستانی جای داد.

وی افزود: این استراحتگاه اوایل زمستان به مدت دو ماه بیش از ۲۰ نفر را اسکان موقت داد، اما درحال‌حاضر با درخواست مالک مبنی بر تخلیه آن دایر نیست.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری سیرجان با اشاره به تصمیم شهردار مبنی بر ایجاد مکانی دائمی برای افراد بی‌سرپناه، خاطرنشان کرد: این سازمان با همکاری شورای تخصیص زمین، فرمانداری و اداره مسکن و شهرسازی زمینی به متراژ ۱۰ هزار مترمربع را در محدوده شهرک صنعتی سیرجان جانمایی کرده که توسط شهرداری تسطیح شده است

الهیان ادامه داد: مجوز احداث گرمخانه برای شهرداری سیرجان در کمیسیون ماده ۲۶ بهزیستی استان صادر شده است و در صورت اخذ موافقت اصولی از سوی بهزیستی، گرمخانه سیرجان احداث می‌شود.

ساماندهی متکدیان، معتادان و کارتن خواب‌های سطح شهر

وی تصریح کرد: در نقشه ساخت این مجموعه، ضمن ساخت سرپناه شبانه برای زنان و مردان بالای ۱۸ سال، زمین ورزشی و سالن‌های کارآفرینی دیده شده است که ظرف دو سال آینده احداث می‌شود و در صورت همکاری خیران شهرستان، سریع‌تر به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری سیرجان با اشاره به ساماندهی متکدیان، معتادان و کارتن‌خواب‌های شهر سیرجان، گفت: شهرداری به افراد بی‌خانمانی که مدرک شناسایی ایرانی داشته باشند، خدمات ارائه می‌دهد؛ البته به اتباع بیگانه نیز با همکاری فرمانداری ویژه سیرجان خدمات‌رسانی می‌شود.

الهیان افزود: معتادان به کمپ ماده ۱۶، کارتن‌خواب‌هایی که هیچ مکانی ندارند به گرمخانه، افراد زیر ۱۸ سال به بهزیستی و بچه‌های کار و متکدیان به پلیس امنیت اجتماعی معرفی می‌شوند تا مکان‌هایی برای استراحت آنان در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به تصمیم شهرداری برای اسکان افراد بی‌سرپناه شهر، اظهار کرد: درحال‌حاضر اقامتگاهی موقت برای زنان تدارک دیده می‌شود و اگر سازمان تبلیغات اسلامی همکاری کند در روزهای سرد سال، مکان موقتی برای اسکان زنان بی‌سرپناه شهر تأمین می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری سیرجان ادامه داد: تهیه سرپناه برای مردان و رسیدگی و نظارت بر آن برعهده بهزیستی است، اما شهرداری در خصوص پرداخت اجاره‌بها با بهزیستی همکاری لازم را انجام می‌دهد.

کد خبر 612923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.