ساماندهی رودخانه صفارود با هدف توسعه گردشگری

شهردار رامسر از توسعه شهر و رونق گردشگری با استفاده از ظرفیت رودخانه صفارود، باغ ۳۳هکتاری و افزایش هسته‌های شهری در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی امینی‌شاد امروز سه‌شنبه_ بیست‌وششم مهرماه_ در جلسه بررسی مسائل پیش‌روی رودخانه صفارود که در محل شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: لازم است برنامه‌ریزی و مدیریت رودخانه‌ها واحد و متولی امور مشخص باشد، چراکه رودخانه‌ها برای شهر نعمت هستند.

وی افزود: طی سال‌های آینده شهر رامسر از تک‌هسته‌ای خارج و با ساماندهی رودخانه، دو هسته‌ای و به مقصد گردشگر تبدیل می‌شود.

شهردار رامسر خاطرنشان کرد: باغ ۳۰ هکتاری و بلوار معلم یکی از اصلی‌ترین قطب‌های گردشگری شهر محسوب می‌شود، در همین راستا رودخانه صفارود باید به عنوان مقصد گردشگری در نظر گرفته شود.

امینی‌شاد ادامه داد: مدیران قبلی اقدامات شایانی در حوزه مطالعات آرام‌سازی و تثبیت بستر رودخانه انجام دادند و روند انجام این مطالعات ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: حدود ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه برای اجرای برید، جداره‌سازی، سد لاستیکی و به‌روزرسانی مطالعات رودخانه پیش‌بینی شده است که از نظر مدیریت شهری سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

شهردار رامسر با اشاره به اقدامات انجام شده برای ساماندهی رودخانه صفارود، تصریح کرد: شهرداری به منظور ترمیم برید عرضی پشت کشتارگاه در خیابان شهدا و برید عرضی انتهای کوچه شهید قلیزاده، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه از منابع داخلی و استانی پیش‌بینی کرده است که با اخذ مشاور در مرحله برگزاری مناقصه هستیم و عملیات اجرایی آن به زودی انجام می‌شود.

امینی‌شاد گفت: توپوگرافی بستر و حریم رودخانه صفارود به وسیله پهباد انجام شده است تا فضای گردشگری در نظر گرفته شده به منصه ظهور برسد؛ مشاور ترافیکی و معماری در اجرای این طرح همکاری می‌کند تا عملیات مربوط به مسیرهای پیاده‌راه، پیاده‌رو و دوچرخه به منظور رونق گردشگری در مجاورت رودخانه صفارود اجرایی شود.

کد خبر 612897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.