بازگشایی مسیر روگذر تقاطع میدان امام حسین (ع) اراک تا یک ماه آینده

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری اراک گفت: بازگرداندن مسیر انحراف ترافیک تقاطع میدان امام حسین (ع) به وضعیتی که خودروها بتوانند از روی پل عبور کنند، نیازمند انجام بعضی الزامات است که پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده اجرایی شود.

حجت‌الله مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برای بازگشایی مسیر روگذر تقاطع میدان امام حسین (ع) اراک، عرشه شرقی پل که در گذشته بتن‌ریزی شده بود به استحکام مورد نیاز برای تردد بر سطح آن رسید، اما از تاریخ بتن‌ریزی عرشه غربی پل که به‌تازگی انجام شده است، باید ۲۸ روز زمان بگذرد تا این عرشه نیز به استحکام لازم برای تردد خودروها برسد.

وی ادامه داد: همچنین لوله‌های فاضلاب با مسیر اجرای یکی از دال‌های بتنی ضلع جنوبی تقاطع تلاقی دارد که برای اجرای آن منتظر تکمیل جابه‌جایی لوله‌ها هستیم و پس از مرتفع کردن این مشکلات می‌توانیم با اجرای آسفالت مسیر تردد از روی پل را باز کنیم و مشغول اجرای زیرگذر شویم که امیدواریم تا یک ماه آینده امکان آن فراهم شود.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری اراک با بیان اینکه این طرح شامل زیرگذری به طول یک کیلومتر در مسیر کمربندی شمالی اراک است و برای اجرای آن ۳۸۴ شمع بتنی احتیاج داریم که تاکنون ۳۶۹ شمع بتنی اجرا شده است، گفت: از مجموع ۱۲ هزار متر مکعب بتن‌ریزی، ۱۰ هزار متر مکعب اجرا شده است و از مجموع ۱۰۰ هزار متر مکعب خاکبرداری نیز ۲۰ هزار متر مکعب تاکنون خاکبرداری شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای پروژه تقاطع میدان امام حسین (ع) اراک تاکنون شبکه‌های برق، گاز و آب سطحی منتقل و شبکه فاضلاب و مخابرات نیز با سرعت در حال جابه‌جایی است.

مرادی از پیشرفت ۵۳ درصدی این پروژه داد و اظهار امیدواری کرد: پروژه طبق زمان‌بندی شهریورماه سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

کد خبر 612887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.