استراتژی سئول برای افزایش امنیت افراد دارای اختلالات حرکتی در آتش‌سوزی

برنامه‌ریزان سئول، پایتخت کره جنوبی، به طور آزمایشی و با استفاده از اینترنت اشیا به پیاده‌سازی پروژه‌ای برای افزایش امنیت افراد دارای اختلالات حرکتی پرداخته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دوربین‌های هوشمند و فناوری اینترنت اشیا که در سازه‌های محل سکونت افراد دارای اختلالات حرکتی و گروه‌های آسیب‌پذیر مانند کودکان سئول نصب شده است، برنامه‌ریزان پایتخت کره جنوبی را قادر به کشف آتش‌سوزی‌های احتمالی پیش از وقوع خواهد کرد که این امر می‌تواند به اعمال اقدامات زودهنگام جهت به حداقل رساندن خطرات کمک کند. در واقع، سنسورهای بی‌سیم کشف آتش‌سوزی که از کارایی‌هایی به مراتب بیشتر از سایر انواع سنسورها برخوردار است، کشف احتمالی وقوع آتش‌سوزی را با دقت بیشتری انجام می‌دهد و به طور خودکار، هشدارهای زمان واقعی رویداد را به مراکز پردازش داده‌ها ارسال می‌کند.

سنسورهای بی‌سیم، قابلیت کشف منبع آتش‌سوزی احتمالی را در سازه‌ها دارد و می‌تواند از طریق مسیریابی آن‌ها، افراد مسئول را به اعمال اقدامات به‌موقع سوق دهد و امنیت کودکان، افراد دارای اختلالات حرکتی و سایر مردم آسیب‌پذیر را در مقابل رویدادهای پیش‌بینی نشده حفظ کند.

کاربران می‌توانند با فشار دادن زنگ‌های اضطراری، یک پیام به اداره آتش‌نشانی سئول ارسال کنند و آن‌ها را به انجام اقدامات زودهنگام سوق دهند. علاوه بر این، مرکز پردازش داده‌ها از طریق سنسورهای دیجیتالی به تجزیه و تحلیل شرایط می‌پردازد و سپس دستورالعمل‌هایی برای اعمال اقدامات فردی به سمت مرکز احتمالی وقوع آتش صادر می‌کند. در نتیجه افراد قادر خواهند بود خود را از خطرات پیش‌بینی نشده حفظ کنند که وجود دوربین‌های هوشمند در مکان، به نظارت مسئولان بر عملکرد این افراد کمک زیادی می‌کند.

مدیران سئول ادعا کرده‌اند که استراتژی جدید آن‌ها به عنوان سرویس جدیدی عمل خواهد کرد و تداوم عملکرد آن، در کشف نقص‌های موجود در پروژه کمک بسیار اثربخشی خواهد بود که این امر به سهم خود می‌تواند در پیشرفت بهره‌گیری از تکنولوژی برای افزایش امنیت افراد دارای اختلالات حرکتی نقش مهمی ایفا کند. پس از پایان مرحله آزمایشی، پروژه به طور گسترده در پایتخت کره جنوبی پیاده خواهد شد و در مجموع به ارائه خدمات خود در ۸۴۴ سازه با افراد دارای معلولیت جسمی منجر خواهد شد.

استراتژی سئول برای افزایش امنیت افراد دارای اختلالات حرکتی در مقابل آتش‌سوزی

کد خبر 612872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.