رفع مشکل کمبود آنتی‌بیوتیک و سرم تا هفته آینده

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا یک هفته آینده با تحویل سرم و آنتی‌بیوتیک به داروخانه‌ها کمبود این دو محصول رفع خواهد شد.

به گزارش ایمنا، بهرام عین‌اللهی پس از حضور در نشست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به نیازهای بسیار وسیع بهداشت و درمان کشور و امکانات و مقدورات، باید بتوان نیازها را در این حوزه برطرف کرد و در خصوص سوال نمایندگان درباره چگونگی رفع این نیازها، در نشست امروز کمیسیون به سوالات اعضا پاسخ دادم.

وی با اشاره به ۷۴ سفر استانی در دوران وزارت خود، افزود: در این سفرها در جریان مشکلات مردم قرار گرفتم و امیدواریم با مصوبات مجلس بتوان نیازهای بخش سلامت را برطرف کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به پرداخت نشدن مطالبات و سهم داروخانه‌ها در طرح دارویار، خاطرنشان کرد: در مورد بیمه سلامت پرداخت‌ها به طور کامل انجام شده است و امیدواریم با انتخاب وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پیگیری سایر دستگاه‌های مسئول، عمل به این تعهدات انجام شود.

وی درباره کمبود شربت آنتی بیوتیک کودکان نیز خاطرنشان کرد: به دلیل مصرف بالا در فصل تابستان با کمبود سرم و در فصول پاییز و زمستان با کمبود آنتی‌بیوتیک مواجه هستیم که برای رفع این کمبودها، پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است و تا حدود یک هفته آینده به مقدار فراوان از هر دو محصول به داروخانه‌ها تحویل داده خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 612790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.