شناسایی سویه جدید کرونا در آمریکا

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های در ایالات متحده (CDC) اعلام کرده که زیرسویه جدیدی از امیکرون در مناطقی از ایالات متحده شیوع یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، داده‌های ارائه شده از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در ایالات متحده (CDC) نشان می‌دهد یک جفت زیرسویه امیکرون از نسل زیرسویه BA.5 در حال شیوع پیدا کردن در مناطقی از ایالات متحده است. BQ.1 و BQ.1.1 عامل بیش از ۱۱ درصد عفونت‌های کووید -۱۹ آمریکا در هفته گذشته بودند. این دو عامل کمتر از یک درصد عفونت‌ها طی ماه قبل بودند.

به گفته محققان، افزایش سریع موارد BQ.1.1 که دارای جهش‌هایی بوده و ممکن است شرایط را برای در امان ماندن از مصونیت قبلی فراهم کند، می‌تواند محرک اصلی موج بعدی شیوع بیماری در ایالات متحده طی هفته‌های آینده باشد. مقامات بهداشتی آمریکا پیش از افزایش احتمالی کرونا ویروس در فصل پاییز و زمستان نسبت به تزریق دوزهای یادآور واکسن به‌روزشده کرونا که امیکرون و زیرسویه‌های آن را هدف قرار می‌دهد، تاکید کردند.

موارد ابتلاء به کرونا ویروس در اروپا در حال افزایش است به طوری که پیش‌بینی کننده افزایش روند ابتلاء در ایالات متحده طی چند هفته آینده است.

کد خبر 612783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.