ذوب آهن ۷۹ _ نبوغ اراک ۷۴/ پیروزی گاندوها در خانه

تیم بسکتبال ذوب آهن در هفته ششم لیگ برتر بسکتبال مقابل نبوغ اراک قرار گرفت به پیروزی رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم بسکتبال ذوب آهن امروز _دوشنبه بیست و پنجم مهرماه_ در هفته ششم لیگ برتر بسکتبال از ساعت ۱۶ در سالن ملت مقابل نبوغ اراک قرار گرفت که با نتیجه ۷۹ بر ۷۴ به پیروزی رسید.

اسامی بازیکنان ذوب آهن: ارسلان کاظمی، سجاد مشایخی، آرمان زنگنه، فرید اصلانی، محمدرضا اکبری، علی کاشانی، محمد حسین احمدی، حمید زیایی، محمد حسن زاده و امیر علی قلی زاده.

سرمربی: فرزاد کوهیان

اسامی بازیکنان نبوغ اراک: مهدی مرادی نسب، محمد حیدری، آرن داوودی، مارتو سینفسکی، دراگان توباک، محمد زارعی، رضا رنجبر، حسسن غلام‌نژاد، پیام خشرونی، عباس آقا باقری، علی دریایی و مهدی پیرمحمدی.

سرمربی: حامد سامری

کوارتر اول: نخستین امتیاز بازی برای نبوغ اراک به دست آمد، ارسلان کاظمی بازی را به تساوی کشاند. پرتاب سه امتیازی اصلانی گاندو ها را پیش انداخت، دو تیم تا دقیقه ۵ بازی برابری را به نمایش گذاشتند. آرن داوودی برتری را به نفع نبوغ اراک تغییر داد و فرزاد کوهیان در خواست تایم استراحت کرد. اراکی‌ها تفاضل را به عدد ۵ رساندند. توپ ذوبی ها وارد حلقه نمی‌شود، رنجبر از دو پرتاب آزاد یک امتیاز به دست آورد. بازی با نتیجه ۱۵ بر ۷ به نفع نبوغ اراک است. تلاش شاگردان کوهیان در این کوارتر نتیجه‌ای نداشت و با نتیجه ۱۹ بر ۱۳ به نفع نبوغ اراک به پایان رسید.

کوارتر دوم: اولین امتیاز این کوارتر برای نبوغ اراک به دست آمد، ۶ امتیاز اختلاف به نفع اراکی‌ها وجود دارد. حسن‌زاده بازی سه امتیازی خود را نتوانشت کامل کند، ذوبی‌ها توسط کاظمی اختلاف را کم کردند و سرمربی نبوغ اراک درخواست تایم استراحت کرد. سبزپوشان اصفهان دفاع را از نیمه حریف انجام می‌دهند، کوهیان نسبت به داوری معترض است. بازیکن اراک با توپ‌گیری از مشایخی دو امتیاز به دست آورد، ارسلان کاظمی با یک توپ‌گیری تفاضل امتیازی را به عدد ۲ کاهش داد. پرتاب دو امتیازی مشایخی بازی را به تساوی کشاند تا شاهد بازگشت ذوبی ها به بازی باشیم. شاگردان کوهیان با پرتاب مشایخی برای نخستین بار در این بازی پیش افتادند. مرادی از سه پرتاب خود یک امتیاز یه دست آورد، دو تیم پایاپای پیش می‌روند. بازی با نتیجه ۳۱ بر ۲۸ به نفع ذوب آهن است، روند بازی گاندوها نسبت به کوارتر اول بهتر شده. داوودی پس از دقایقی که نبوغ اراک امتیاز نگرفته بود توانست دو امتیاز بگیرد. سامری ۲۸ ثانیه مانده به پایان بازی درخواست تایم استراحت کرد و در نهایت کوارتر دوم با نتیجه ۳۱ بر ۳۰ به سود ذوب آهن تمام شد.

کوارتر سوم: پس از سه دقیقه که از بازی گذشت بازیکن نبوغ اراک اولین امتیاز این کوارتر را گرفت. اراکی‌ها اختلاف امتیاز را به عدد ۴ رساندند. مشایخی روی یک حرکت انفرادی دو امتیاز کسب کرد. پرتاب سه امتیازی بازیکن ذوب آهن اختلاف امتیاز را به عدد یک کاهش داد و در نهایت با یک پرتاب آزاد بازی در امتیاز ۳۷ به تساوی کشیده شد. نبوغ اراک سه امتیاز پیش افتاد، بازی با سرعت دنبال می‌شود. پرتاب بازیکنان ذوب آهن وارد حلقه نشد تا اراک اختلاف امتیاز را بیشتر کند. فرید اصلانی دو امتیاز پرتاب آزاد کسب کرد، توباک با قد بلندی که دارد از زیر حلقه یه راحتی امتیاز می گرد و در نهایت کوارتر سوم با نتیجه ۵۱ بر ۴۱ به سود نبوغ اراک به پایان رسید.

کوارتر چهارم: ارسلان کاظمی از پرتاب آزاد یک امتیاز گرفت، ذوبی ها از نیمه حریف دفاع می‌کنند. گاندو ها با توپ اصلانی و زنگنه ۴۶ امتیازی شدند. گاندوها در این کوارتر عملکرد خوبی دارند، اختلاف به عدد ۳ رسید و سامری در خواست تایم استراحت کرد. گاندوها در سه دقیقه اختلاف ۱۰ امتیازی را جبران کردند. اراکی‌ها دوباره ۵ امتیاز پیش افتادند و کوهیان تایم استراحت گرفت. بازی با نتیجه ۵۷ بر ۵۲ به سود نبوغ اراک است، کاظمی دو پرتاب آزاد موفق دارد. پرتاب سه امتیازی بازیکن اراک وارد حلقه ذوب آهن شد تا اختلاف دوباره زیاد شود. شاگردان کوهیان اختلاف را کم کردند و روس دو پرتاب اکبری به برتری یک امتیازی رسیدند، ۲۸ ثانیه به پایان بازی باقی مانده و کوهیان تایم استراحت گرفت. توباک تو پرتاب آزاد را گل نکرد تا در مقابل مشایخی از روی پرتاب آزاد دو امتیاز به دست آورد. بازی با نتیجه ۶۱ بر ۶۴ است که داوودی سه پرتاب آزاد گرفت و مسابقه را به تساوی کشاند. این کوارتر با تساوی ۶۶ تمام شد تا مسابقه به تایم‌های اضافه کشیده شود.

تایم اضافه اول: مشایخی ۴ امتیاز برای ذوب آهن گرفت، دو امتیاز اختلاف به نفع گاندو ها وجود دارد. قلی زاده پنج خطا شد و به بیرون از زمین رفت. گاندو ها بر خلاف اراکی‌ها عملکرد خوبی در ضربات آزاد دارند و در نهایت بازی با نتیجه ۷۹ بر ۷۴ به سود ذوب آهن تمام شد.

کد خبر 612777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.