لزوم تضمین امنیت برگزاری آزمون آیلتس

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور بر ضرورت توسعه برگزاری الکترونیکی آزمون‌های آیلتس تأکید کرد و گفت: شفاف بودن فرآیند اجرایی برگزاری این آزمون گامی بزرگ در عدالت آموزشی کشور است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، عبدالرسول پورعباس در نشستی با مدیران مراکز و آفسایت‌های برگزارکننده آزمون آیلتس به پیشرو بودن این سازمان در برگزاری آزمون‌های الکترونیکی اشاره و اظهار کرد: لزوم وجود ساختاری منسجم در برگزاری این آزمون و سلامت آن بسیار حائز اهمیت است؛ ضمن اینکه شفاف بودن فرآیند اجرایی این آزمون گام بزرگی در عدالت آموزشی کشور است.

وی یادآور شد: سازمان سنجش آموزش کشور هدایت برگزارکنندگان این آزمون را در مسیر درست خدمت به مردم برعهده دارد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درمورد نقش مؤثر دانشگاه‌ها در برگزاری آزمون آیلتس تصریح کرد: دانشگاه‌ها در این حوزه به‌خوبی می‌توانند نقش‌آفرینی کنند چراکه با سابقه علمی، آموزشی و تجربه‌ای که دارا هستند، می‌توانند جایگزین خوبی برای برگزاری محل آزمون‌ها باشند تا امنیت برگزاری آزمون تضمین شود.

محمدحسین حاجیلو، قائم مقام رئیس سازمان سنجش نیز در این نشست با یادآوری لزوم قانون‌مند کردن فرآیند برگزاری آزمون و حضور سازمان سنجش به عنوان مجموعه حاکمیتی ناظر بر برقراری سلامت آزمون آیلتس گفت: این اهداف با همکاری مراکز و آفسایت‌ها با سازمان سنجش برای نظارت هرچه بیشتر بر فرآیند اجرای آزمون میسر می‌شود.

غلامرضا یادگارزاده، رئیس مرکز المپیاد دانشجویی و امور آزمون‌های بین‌الملل سازمان سنجش نیز ضمن ارائه گزارشی در خصوص اقدامات انجام‌شده مرتبط با آزمون آیلتس اظهار کرد: به‌منظور ساماندهی تصمیم‌گیری در آزمون‌های بین‌المللی، شورای آزمون‌های بین‌الملل در سازمان سنجش تشکیل و آئین‌نامه اجرایی تبصره یک مصوبه ۷۹۸ شورای انقلاب فرهنگی تدوین شده است.

در ادامه این نشست مدیران مراکز اصلی و آفسایت‌های برگزارکننده آزمون آیلتس پیشنهادات و مسائل خود را مطرح کردند.

کد خبر 612752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.