ایستگاه متروی کاوه به پارکینگ مسقف ویژه دوچرخه مجهز شد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: به منظور تامین رفاه حال شهروندان و تشویق به استفاده از وسایل نقلیه پاک، امکان پارک دوچرخه در ایستگاه مسقف متروی کاوه فراهم شد.

حسین حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امکان پارک وسیله نقلیه شخصی در مجاورت وسایل حمل‌ونقل عمومی و دسترسی آسان به این اماکن از جمله راهکارهای استفاده شهروندان از وسایل ناوگان حمل‌ونقل عمومی در مسیر طولانی است.

وی ادامه داد: پیش از این با همکاری شرکت مترو در مجاورت ایستگاه متروی کاوه، محلی برای پارک خودروهای شهروندان و دسترسی به ایستگاه مترو اختصاص یافته بود، بر این اساس به‌زودی دسترسی عابران از پارکینگ به ایستگاه مترو تأمین می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان افزود: شهرداری‌ها باید مشوق خوبی برای استفاده شهروندان از وسایل حمل‌ونقل پاک همچون دوچرخه در سفرهای درون‌شهری باشند و علاوه بر هموارسازی راه‌ها و شبکه‌های دوچرخه‌سواری، ایمن‌سازی پارک این وسیله را نیز فراهم کنند.

وی تصریح کرد: از ابتدای فعالیت مترو در اصفهان امکان پارک دوچرخه شهروندان در ایستگاه‌های متروی شهدا، صفه و آزادی برای شهروندان در محیط باز فراهم بود که با توجه به شرایط جوی در درازمدت به آنها آسیب وارد می‌شد، اما در اقدامی جدید با نصب استندهای دوچرخه در سالن مسقف ایستگاه مترو کاوه، امکان پارک ۵۰ دستگاه دوچرخه فراهم شده است.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: در صورت استقبال شهروندان از این اقدام، امکان نصب تعداد بیشتری از این استندها در این مکان فراهم خواهد شد و در آینده شاهد استندهای پارک دوچرخه در ایستگاه‌های دیگر مترو از جمله ایستگاه‌های خیابان بهارستان، علیخانی، چمران و ۲۵ آبان در محیطی مسقف خواهیم بود.

کد خبر 612738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.